Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Håller på att fundera lite på hur terassens grund ska konstrueras. Är ingen snickare så försöker lära mig. Har kollat på videor på youtube, läst trådar här och läst guider på nätet. Men alla terasser är ju olika så det dyker ändå upp frågor på vissa detaljer.
En fråga är nu hur man gör där reglar måste mötas. Har bifogat bild så ni ser hur jag menar. Frågan är hur man gör med plintar där eftersom två reglar inte får plats i en och samma stolpsko plus att reglarna kommer från olika vinklar.
Säg gärna om ni tycker det skulle kunna reglas på något bättre sätt. Det här är bara ett första utkast.
En fråga är nu hur man gör där reglar måste mötas. Har bifogat bild så ni ser hur jag menar. Frågan är hur man gör med plintar där eftersom två reglar inte får plats i en och samma stolpsko plus att reglarna kommer från olika vinklar.
Säg gärna om ni tycker det skulle kunna reglas på något bättre sätt. Det här är bara ett första utkast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till att börja med kan det vara smart att flytta in regeln 20-30 cm från kanten så slipper du han plinten synlig.
Du kanske vill klä in sidorna beroende på hur högt din terrass kommer att vara från marken?
Det räcker att du har plinten en bit i från där reglerna möts och sen skruvar du ihop reglerna med vinkelbeslag eller genomgående skruv.
Typ såhär, om du förstår min enkla paintskiss
Du kanske vill klä in sidorna beroende på hur högt din terrass kommer att vara från marken?
Det räcker att du har plinten en bit i från där reglerna möts och sen skruvar du ihop reglerna med vinkelbeslag eller genomgående skruv.
Typ såhär, om du förstår min enkla paintskiss
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara