Tagg: takstolar
Här samlar vi allt om takstolar.
Andra taggar som innehåller ordet takstolar är: saxtakstolar, avlastat-takstolar, takstolar-skarv, w-takstolar, isolering-takstolar, havererande-takstolar, fribärande-takstolar, takstolar-till-växthus, ytterväggar-isolera-takstolar-dimension, skarva-takstolar
-
K
Överblivna takstolar
Hej hopp! Får över 7 takstolar för pulpettak 10 grader avsedda för attefallare 3645x7245 pga felleverans. De är ca 410mm, 220+195mm ihopspikade... -
D
Fukt i takstolarna…..
Hej! Katterna har använt kattvindarna som en gigantisk kattlåda….Har sanerat med vätska och slängt isoleringen. Så allt bra, men nä! Nu får vi... -
kapa i en takstol för ventilation
Hej Har en takstol som hamnar precis ovanför min tänkta dragning av ventilation. Bild 1 visar röret i rött som är problemet. Bild 2 visar allt... -
Måste jag ha glespanel - takstolar cc400
Renoverar huset - 60 tals mens takhöjd på 2400mm. Takstolarna har cc 400 och var tidigare klädda med masonitskivor. Ska sätta dit spottar och... -
Bärlina för altantak i takstolar?
Har hus med fasadtegel så jag varken kan eller vill skruva en bärlina till taket i teglet. Ett alternativ är att hitta reglar bakom, men eftersom... -
Takstol - Avväxling eller förstärkning utav 1 takstol.
Hej Forumet, Jag ska sätta in en takfläkt i köket vi totalrenoverar, därav också ny placering av denna fläkt. Det är en takintegrerad version... -
N
Vad kallas dessa takstolar?
Är det någon som vet vad det kallas när takstolarna är byggda på detta vis? Är det möjligt att göra om dom så att man kan inreda vinden till ett loft? -
T
Spännvidd på 45x70 som ”takstol”?
Bygger ett litet förråd för poolteknik och skulle utifrån takhöjden vilja bygga taket av 44x70 vilket såklart är klent eg men är det någon med... -
L
Självbärande eller inte
Hej, Vill ta bort rödmarkerad innervägg på bilden nedan och får lite olika besked om takstolarna är självbärande eller inte. Vad tror ni? Går det... -
S
Förstärka/bygga om takstolar?
Hej! Jag har fackverktakstolar idag som jag funderar på att bygga om för att öppna till nock. Är det möjligt att förstärka överarmarna och på så...