Tagg: möbler
Här samlar vi allt om möbler.
Andra taggar som innehåller ordet möbler är: utemöbler, möblering, badrumsmöbler, trädgårdsmöbler, loungemöbler, trämöbler-ekmöbler-obehandladt, måla-möbler, hammock-utemöbler, ekmöbler, trämöbler
-
A
Hur fästa ihop reglar till underrede för sidobord?
Hej, Jag ramlade över en ritning på ett sidobord som jag blev sugen på att bygga. Underredet är bara gjort av 45×45 reglar, men det jag inte... -
J
Hur måla om möbler i björk
Hej Har köpt en äldre matsalsmöbel i björk som jag vill måla om. Hur går jag till väga? Jag förstår jag måste slipa på trät. Men sen? Grund... -
C
Demonterbart fäste av bordsfot (av "tulpantyp"
Tyvärr har jag inga bilder just nu, men jag har en bordskiva av trä (billigt gammat soffbord där jag tagit bort foten som satt i mitten) som jag... -
B
Hur efterbehandla betsade möbler
Har betsat stolar med Herdins äkta bets (pulverform). Nu ska jag efterbehandla dom. Är livrädd att dom ska färga av sig, min sambo kommer inte bli... -
Stabilisera Kallax-hylla
Hej! Jag har köpt en begagnad kallaxhylla * 4*4 fack och nu har jag upptäckt hur extremt ostabil den är. Hur kan jag fixa detta själv? Vill ju... -
M
Måla möbler av furu (nybörjare)
Hej! Har fått tag i 4st begagnade IVAR skåp från IKEA som jag håller på slipar ner gammal färg ifrån med en Festool Rotex. Kör stegen P40, P80... -
Få upp lås till vitrinskåp
Jag fick ett gammalt vitrinskåp idag. Dock saknar skåpet nyckel och kan därför inte öppnas. När jag tittar in i nyckelhålet ser jag en liten plupp... -
D
Vilken snickerifärg till möbler (avställningsyta)?
Har snickrat ihop en sänghylla och ett sängskåp som målades med Beckers Living lackfärg (svart, halvblank). Men den härdar ju för tusan aldrig... -
E
Vilken trätyp kan detta vara?
Hej! Detta är bordskivan på ett bord som jag håller på att fräscha upp. Men vad kan detta vara för träslag? Det är en fanér. Min gissning är teak... -
H
Sälja egentillverkade möbler
Jobbar som snickare och har på senare tid funderat på att börja snickra hemifrån, mest för att jag tycker det är kul men man kanske också kunde...