Hej!
Har fått tag i 4st begagnade IVAR skåp från IKEA som jag håller på slipar ner gammal färg ifrån med en Festool Rotex. Kör stegen P40, P80, P120 och tänkte avsluta med P180.
Eftersom det är gjort av furu finns det en del kvistar som jag måste behandla. Vissa av dem behöver även få i sig lite spackel också för att fylla ut glipor. Behöver även spacka lite småskador.
I vilken ordning ska arbetsmomenten fram till slutmålning gå till?
Min spontana tanke är:
1. Behandla med kvistlack
2. Spackla (tips på spackel?)
3. Slipa
4. Grundmåla
5. Måla med snickerifärg 2ggr
Men kanske tänker fel?
Undrar också om grundfärgen måste vara i samma färg som snickerifärgen (Har nämligen en dunk med vit färg redan och tänkte komplettera snickerifärg från samma fabrikat)
Tack!