Tagg: mekanisk-frånluft
Här samlar vi allt om mekanisk-frånluft.
-
Hur ska jag få fläkten att låta mindre
Hejsan! Bor i ett hus från 79 med mekanisk frånluftsfläkt på vinden.Tyvärr väsnas den ganska mycket och då den alltid är på blir det väldigt... -
Hur viktig är ångspärr i kallvind vid mekanisk frånluft egentligen?
Jag har en kåk byggd 1977 (suterräng) i betong/lättbetong med betong mellanbjälklag och kallvind. Taket i övre våningen består av (inifrån)... -
R
Skapa luftundertryck i sovrummet?
Sökt runt lite utan att finna någon tråd som generellt passar till min specifika fundering - därav frågeställningen här och nu. Köpte hus(1... -
Ska min mekaniska frånluftsfläkt alltid gå för fullt?
Hej allihop, Har ett Myresjöhus byggt 1980 med mekanisk frånluft som ventilationssystem. När vi köpte huset för ett par år sedan så var inte... -
H
Installation av friskluftventiler bakom element
Hej, jag har planerat att installera 2 x ytterligare friskluftsventiler i mitt hus (1 per våning, huset har mekanisk frånluft). Min tanke var att... -
H
Gå från F till FX?
Hej! Vi har ett gammalt hus som är utrustat med freshventiler i alla rum och utsugsfläktar i badrummen. Går det att på enkla sätt fixa någon... -
L
Mekanisk frånluft köksfläkt
Hej, Vi bor i ett hus fr 70 talet. Radhus. Huset har mekanisk frånluft och nu har ventilationen slutat fungera. Det låter ingenting för varken... -
B
Hus med självdrag --> Mekanisk frånluft
Bor i ett 1 1/2 - planshus byggt 1975. Befintlig ventilation är självdrag. Inga PAX-fläktar i badrum (renoverat av tidigare ägare 2006. Helt... -
H
Hjälp med kallrasskyddad tilluft (mekanisk frånluft)!
Bor i 50 år gammalt radhus, som ursprungligen hade självdrag. Sedan i våras är mekanisk frånluft installerat i hälften av lägenheterna. Alla... -
C
Mekanisk frånluft
Flyttade in i ett radhus från -68 med självdrag i våras och vi har märkt under hösten och vintern att det inte är något drag i...