Tagg: isodrän
Här samlar vi allt om isodrän.
Andra taggar som innehåller ordet isodrän är: isodrän-markduk, puts-cement-kalk-isodrän-källarvägg-utsida, isodrän-varmgrund, isodrän-ute-platon-inne, isodrän-dränering-massor
-
L
Glippa mellan Isodrän täcklist och puts
Hej, vi dränerade för 2 år sen och nu är marken sjunkit lite så att det blir glappar mellan den gula isodrän täcklist och puts fasaden ovanpå -... -
D
Har ni koll på eran ny dränering? Trafik isodräntopplist.
Fick vårat suterränghus omdränerat för 2-3 år sedan med isodrän. Har legat ett par centimeter jord eller makadam ovanpå topplisten runtom huset... -
Hur har ni gjort vid sulan när ni dränerat och isolerat?
Undrar hur ni med källarmurar som på bilden (lånad bild) gjort när ni dränerat och isolerat utsidan. Vår källarmur är precis som på bilden murad... -
L
Dränering isodrän eller platon?
Huset är dränerat för några år sedan. Med isodrän. Hade en källare bakdörr ut som vi nu murat igen och ska fylla igen utanför. Tänkte det är lika... -
H
Täcka för fasad, men bara under syllen?
Vi har mycket sprängsten och fyllnadsmaterial som vi behöver bli av med. Vi har tänkt på att använda sprängstenen för att bygga en stödmur och... -
G
Gjuta källargolv EPS eller Isodrän?
Hej, Här kommer ytterligare en källargolvstråd. Det är så att jag har ett källargolv som jag bilat upp och grävt ur. Pga husgrundens konstruktion... -
Hjälp med val av isolering i källargolv efter utgrävning
Hej! Jag bor i en villa från 20-talet i Skåne (lergrund) med en 55 m2 källare med höjd till innertak på 187 cm. Huset är dränerat för 20 år sedan... -
S
Krypgrund, isodrän eller Krypgrundsavfuktare?
Hej! Har en fråga angående krypgrund. Har lite för höga värden och funderar på att åtgärda detta men vilket alternativ är bättre att sätta in... -
E
Dränering eller ej, sandjord, källare, nära havet
Hej! Jag köpte ett hus för ca ett år sedan. Huset är byggt 1958 och har källare med full takhöjd + garage under huset. Huset ligger ca 50-70m... -
S
Gjuta/laga grundsula källare
Ska dränera om och ISODRÄN rekommenderar att göra en cementbruksavjämning, lutning 1:5. Se bilder. Vilket bruk rekommenderar ni? Tanken är att...