Tagg: isodrän
Här samlar vi allt om isodrän.
Andra taggar som innehåller ordet isodrän är: isodrän-markduk, puts-cement-kalk-isodrän-källarvägg-utsida, isodrän-varmgrund, isodrän-ute-platon-inne, isodrän-dränering-massor
-
P
Tjocklek isodrän vid källarprojekt
Det är äntligen dags. Om en månad börjar golvet bilas upp och grävas ur. Det finns ett moment som jag fortfarande funderar på, vilket är hur... -
P
Omvänd fuktvandring
Vi ska bila upp vår platta i källaren höst och isolera med isodrän och sedan golvvärme. Vi behöver ta beslutet om 13 eller 16.5cm isolering... -
M
Måla källarväggar efter isodrän och mot fukt och radon
Hej, renoverar en uppvärmd (10-15C året om) källare (blåbetong) i sutteräng. Har satt upp isodrän och dränerat om runt fasaden, tätat... -
Hur kontrollera/besiktiga nygjord dränering?
Hej, vi har under hösten gjort en dränering och isolering av källaren. Några veckor efter utfört arbete blev det en läcka, så de fick gräva upp... -
F
Var får jag tag i företag som kan handgräva dränering i VGR/Halland?
Hej igen! Jag behöver få bort lite irriterande buskar och hjälp med att åtminstone partiellt dränera. Huset är gammalt, från 1934, det är trångt... -
M
Äntligen klar för dränering
Efter 12 månader av manuellt spräcka berg intill vårt souterränghus är vi nu redo att installera nya dräneringsrör och isodrän mot fasaden. Jag... -
E
Ta bort tjära på bara en del av husgrunden
Hej! Vi hade en firma inne som dränerade om bara på en liten sida av huset. De slipade bort tjära på väggen och lade dit isodrän. Vi har ganska... -
O
Fel på den nya dräneringen?
Hej! Vi har nyligen låtit dränera om vårt hus, och för att känna oss trygga skaffade vi en kamera för att inspektera dräneringsrören. Ett första... -
Är det okej att lägga 100 mm Isodrän delvis för golvvärme i källare?
Vi började renovera källaren i en villa från 1940. Golvet var betong direkt på marken. Vi anlitade ett företag för att bryta upp det befintliga... -
G
Hur säkra mot radonet
Vi står i färd med att bila upp och sänka golvet i hela nedervåningen. Det finns markradon men inte galet högt, säg 30-180 bq (än så länge). Vi...