Tagg: golvvärme-vattenburen
Här samlar vi allt om golvvärme-vattenburen.
-
B
Badum - koppla handdukstork på bef vattengolvvärme?
Hej, Ska renovera badrum med befintlig vattenburen golvvärme. Handdukstork är ett krav, och funderar på om det går att koppla in denna... -
E
Håltagning i LK vändskiva
Hej! Håller på att renovera köket och tänkte lägga lk heatfloor 22 med tillhörande vändskiva. Hur går man tillväga vad gäller håltagning till... -
S
Golvvärme push
Fråga till Vvs-kunniga. Håller på med utbyggnad. 30kvm med platta och ingjuten golvvärme. Rörisen har satt fördelningsskåp med push. Ser att det... -
S
Fräsa i betongplatta
Bygger nytt kök och tänkte ha en köksö. Elektriker behöver dra el till köksön eftersom hällen ska stå där. Det är en kabel som är 2 cm i diameter... -
S
Hur ska jag tänka med källargolvet?
Hej! Vi har ett hus från 1924 med källare. På 70-talet byggdes huset ut och då byggdes även källaren ut med en gillestuga. Vi har nu rivit... -
E
Hur plockar man upp slangarna till golvvärmeshunten genom parketten?
Hej! Jag ska plocka bort ett element i hallen för att istället lägga ner vattenburen golvvärme. Jag har redan lagt ner spånskivor, plåtar samt... -
Göra golvvärme i omgångar? Hur gå tillväga?
Jag kommer att lägga golvvärme i vårt hus. Det är träbjälklag så jag kommer att lägga spårade spånskivor med slang. Kruxet är att jag av olika... -
L
Vad är det som avgör vilket ställdon jag skall ha och?
Vad är det som avgör vilket ställdon jag skall ha till min golvvärmefördelare(Nordic Tec Heizkreisverteiler 2-12) ? NO (normalt öppen) eller NC... -
H
Hur får man igång värmen i golvet?
Efter att ha tömt hela systemet på vatten vid ett elementbyte i ett annat rum, så får vi ingen värme i detta golv. Systemet är påfyllt, golvvärmen... -
P
Termostat på returledning?
Hej har flyttat in i ett hus med vattenburen golvvärme. Undrar varför man har termostaten på returledningen? Vad är de som sitter på flow sidan...