Tagg: gammalt-hus
Här samlar vi allt om gammalt-hus.
Andra taggar som innehåller ordet gammalt-hus är: renovera-gammalt-hus, golvvärme-gammalt-hus, kallvind-gammalt-hus, lägger-golv-i-ett-gammalt-hus, ventilation-gammalt-hus
-
Golv under golv under golv?
Hej, jag har tagit bort masonit och plastmatta i sovrum och allrum på övervåningen i ett hus från slutet av 1800-talet och hittat ett trägolv med... -
Gammalt hus till salu, är det svårt fuktskadat?
Hej! Ber om ursäkt på förhand om tråden hamnar fel. Mitt första inlägget på forumet och jag inser nu att det finns en väldig massa delforum! Jag... -
M
Avluftning avlopp i gammalt hus
Hej, Vi ska ta bort skorstenen (murad/tegelsten) i vårt fritidshus. Skorstenen har två kanaler, en för öppna spisen och i den andra kanalen kommer... -
T
Vårt drömhus från 1820-talet
Hej! Vi hoppas köpa ett hus byggt på 1820-talet utanför Stockholm. Huset är på 370 kvm boarea, 80 kvm biarea och 2 ha tomt, så ett ganska stort... -
T
Lösull ångbroms eller vindpapp
Vi har ett gammalt hus från 1920. Vi har haft väldigt kallt trägolv och har nu rivit upp det och skottat ut allt spån. Vi har torpargrund under... -
D
Tvättstuga i källare på gammalt hus
Efter lång tids lurkande har jag nu köpt ett hus och ska dra igång mitt första mindre projekt. Det blir en tvättstuga i källaren som ska, efter... -
M
Ventilation i ett gammalt hus
Vi bor i ett tjugotalshus på landet och har 8st eldstäder anslutna till två skorstenar. Det finns också ett antal kanaler i varje skorsten som jag... -
Golvvärme ovanvåning 30-talshus
Vi är i färd med att helrenovera ovanvåningen i vårt gamla hus. Det är låg standard och stort behov av modernisering. I samband med detta tänkte... -
E
Isolera under yttertak på gammalt hus, någon som gjort detta?
Dvs lyfta hela yttertaket med en halvmeter och isolera hela taket där det skall vara isolering? Vi bor i ett stort gammalt hus från 1800 talet... -
T
Källaren luktar vidrigt-avloppet som strular?
Hej, vi bytte avlopp i mars/april 2021. Vi hade förut en gammal stenkista som ”avloppsbrunn”. Den var väldigt nedgången och var bokstavligt talat...