Tagg: foga
Här samlar vi allt om foga.
Andra taggar som innehåller ordet foga är: fogar, foga-om, laga-fogar, våta-fogar-badrumsgolv, sammanfoga-fasta-rör, foga-mosaik, foga-fasat-kakel, mögel-i-kakelfogar, mögel-i-fogarna, sammanfoga
-
M
Vilken fog till natursten i bastu?
Jag har byggt en bastu där väggen bakom aggregatet är gjord i vad som kallas natursten, se bild. Det finns en del springor som jag vill foga... -
F
Stenlänga fogar
Tjena. Har en gammal lada med stengrund som jag skulle vilja foga om då den i dagsläget ser horribel ut. :) Vad ska jag använda för bruk till det? -
B
Hur fogas fasat kakel på bästa sätt?
Har fråga om fogning av fasat kakel. Jag har läst några äldre trådar i ämnet i detta forum, utan att svar på det jag söker finns med. Nu har jag... -
Foga rundat kakel - hur gör man, och hur rent ska det vara innan?
Hej! Glad nybörjare på kakling här. Jag har satt ett kakel som heter Höganäs Tinte i köket, och nu är sista steget kommet - att foga. Jag inser... -
S
Lägga till (addera) klinkers?
Hej alla:) Efter att ha provat ett tag med klinkers innanför ytterdörren i entrén har vi kommit på att vi behöver utöka ytan med en rad. Det... -
M
Källarlukt i hus
Hej! Jag har nyligen köpt ett hus och upplevde första besöket att det doftar väldigt mycket källare i mina kläder efter att ha varit där. Huset... -
M
Foga igen köket
Dum fråga kanske men vill foga området mellan kök och vägg som ni ser på bilden. Det är det enda ofogade området i köket och jag funderar om det... -
B
1cm glipa mellan kakel och ny bänkskiva, hur foga?
Halloj! Behöver lite hjälp med tänkandet kring vår nya glipa som uppstått i köket. Jag bytte ut den gamla bänkskivan igår mot en ny. Jag visste... -
C
Renoveringsgips runt rörklammer
Hej! Ska sätta renoveringsgips på träpanel, vill helt enkelt ha släta väggar. Hur som helst, när vi flyttade in gjordes lite nya dragningar för... -
B
Är den fog diffusions tät eller inte?
Har precis diffusionstätat fönster på insidan av vårt hus från 1985, det är betong på utsidan o reglat på insidan. Fogen på utsidan har jag...