Tagg: betongplattor
Här samlar vi allt om betongplattor.
Andra taggar som innehåller ordet betongplattor är: stengång-betongplattor-corten, betongplattor-salt-ogräs, loda-nivå-betongplattor, skarv-betongplattor
-
Missfärgade betongplattor
Nu när snön smält ser beongplattorna i trädgården smutsiga och missfärgade ut. Är det smuts? Hur får man de fina igen? -
G
Såga i Betongplatta
Hej, Två frågor, Ska såga en 25 cm ränna i betongplattan på mitt hus för att lägga nytt avlopp. Hus från 60 tal och plattan som avses är i... -
Betongplattor torkar aldrig, fel underlag?
Betongplattorna har oroat mig sedan vi flyttade in. Husen byggdes 2022. Den stenläggning som är närmast huset har gjorts av dem som byggde... -
Få bort rost från betongplattor
Min skrotbil har stått och droppat rost på våra nylagda betongplattor. Har testat med ättika men utan framgång . Vad kan men göra eller är det... -
A
Asbest + Golvvärme i betongplatta i 60-talshus?
Hej! Vi har precis köpt ett hus från 1962 och ska renovera stora delar. Huset har ingen källare och är byggd på betongplatta på mark. Har någon... -
Isolerad eller oisolerad betongplatta i garage
Hej! Tänkte isolera garaget och hade ensnickare ute som kollade på det men han frågade om betongplattan var isolerad och jag har ingen aning. När... -
E
Isolera innertak?
Jag bor i ett 50-tals hus som vi har svårt att få varmt. Förutom att det drar från vissa fönster och golvlister upplever vi att all värme samlas... -
N
Höja gammalt trähus från 1909 (eller äldre) byggd på betongplatta
Hej, Är spekulant på ett gammalt trähus från 1909 (eller äldre) som är byggt på betongplatta. Taket på bottenvåningen är ca 1.9 m högt och... -
L
Bör vi och hur åtgärda taket på ett 80-tals hus?
Tror betongpannorna är från 80-talet men är inte säker. Det finns ingen papp/tätskikt under taket utan bara MDF-skivor eller liknande. Vissa... -
Isolerad betongplatta- hur gör jag med golv?
Har ett 50 kvm garage på isolerad Betongplatta (300 mm) isolering. Ska bygga en innervägg och inreda ett gästrum på ca 20 kvm. Gästrummet kommer...