Tagg: betongbjälklag
Här samlar vi allt om betongbjälklag.
Andra taggar som innehåller ordet betongbjälklag är: lättbetongbjälklag, betongbjälklag-inomhus, furugolv-betongbjälklag-golvunderlägg
-
Behöver jag göra något åt detta ?
Hejsan! Vi köpte ett hus från -69 för ett år sedan. När jag gick runt huset nu senast så upptäckte jag detta på husgrunden. Vad tror ni ? Behöver... -
A
Isolera krypgrund betongbjälklag
Hej! Vi har ett hus från -39 där det finns en utbyggnad (50-tal) med krypgrund med betongbjälklag. Krypgrunden står på berg/sprängsten och upplevs... -
E
hur regla upp nytt (och stadigare) golv på betongbjälklag?
Jag ska lägga in golvvärme i mitt 60-talsradhus med betongbjälklag av typ ERGE/SCG, som består av betongbalkar som ligger på CC 120 och tunna... -
B
Frågor inför flytspackling av vattenburen golvvärme på betongbjälklag.
Hej. Ska lägga cellplast, golvvärmeslang i lister med hullingar, armering och till sist flytspackel. Höjd till färdigt golv är ca 110 mm från... -
Spåra i betongbjälklag övre plan
Behöver flytta avloppet för köket (diskho, DM etc). Hur djupt kan man spåra ner i betongbjälklaget för att leda avloppet från det nya stället till... -
M
Pris betongbjälklag
Kan någon här ge ett pris mellan tummen och pekfingret vad det kostar att låta en firma gjuta ett betongbjälklag/betongvalv? Det rör sig om ca... -
T
Byta klinkers på öppen terrass med betongbjälklag och källare under.
Har ett hus med en utbyggnad utförd 1969. Utbyggnaden är ett källarutrymme med klinkersterass ovanpå, som är utomhus. Terassen, som är källarens... -
D
Borra rör för ethernetkabel genom betongbjälklag, undvika misstag
Hej! Precis flyttat in i ett hus byggt -67. Fibern kommer in i källaren och de har redan borrat upp till första plan där jag ställt en router... -
R
Ångspärr mot betongbjälklag i krypgrund?
Hej det är så att jag ska höjja upp ett golv 20 cm i mitt hus med betongbjälklag och krypgrund. Ska köra 45x95 regelverk och sen spånskiva o... -
Borra 75mm hål i 30cm armerad betongbjälklag för hand med kärnborrmaskin?
Har tänkt göra 3st 75-80mm stora hål i betongbjälklaget som är 20-30cm tjockt och armerad. Går detta göra för hand med en kärnborrmaskin eller...