Tagg: betong
Här samlar vi allt om betong.
Andra taggar som innehåller ordet betong är: betongplatta, betonggolv, lättbetong, betongvägg, betongplattor, blåbetong, betongpannor, betongtrappa, betongtak, betongbjälklag
-
K
Ta bort plastmatta för att byta avlopp?
Hej! Jag tittar på att köpa ett hus byggt -68. Enplansvilla med källare i suterräng. Det är en hel del renoveringsbehov, bland annat gamla... -
E
Hur blandar jag betong och lättklinker på rätt sätt?
Jag har ett källargolv i ett hus som är byggt 1967 där det varit ett trägolv inlagt ovanpå nedgjutna spikreglar. Jag har nu bilat bort samtliga... -
L
Eps-betong och cellplat gillestuga
Hej Sökt men inte hittat nåt vettigt Är som så att jag rivit ut uppreglat golv från gillestugan och står nu med en betongplatta. Hade tänkt... -
K
Rengör betong bänkskiva från fett
Hej Jag byggde ett utomhuskök med en betong bänkskiva för några år sedan och har fått en stor fläck från frityrolja som jag skulle vilja få... -
A
Asbest i cementblock i kök?
Jag har någon form av släta, ljusgråa betong/cementblock uppmurade bakom 2 st vitvaror mot yttervägg i köket. Ungefär 25cm höga, kan inte se hur... -
T
Asbest i tak på vindsförråd?
Bor i ett hus från 70-talet och just innertak byggdes ofta med asbesthaltig betong då. Ser att det samlats konstiga ansamlingar med vitt material... -
M
Ej inspekterad krypgrund + lukt underifrån
Tjenare! Vi har köpt ett kedjehus med obesiktigad krypgrund (medvetet) för några månader sedan. Huset luktar lite gammalt och även om det blivit... -
I
Hur ska jag såga i betongen i källaren på enklast/bästa sätt?
Hej, Vi ska passa på att såga upp golvet/plattan och ersätta de gamla gjutjärnsrören i klädkammaren mot nya innan vi ska lägga om golvet där... -
D
Renovera betongtrappa utan formsättning
Hej! Ska ta tag i renovering av gamla betongtrappan till våren. Tänker bila bort de gamla plattorna sen vill jag reparera skadorna efter jag... -
P
Primer på betong
Jag ska prima betonggolvet med Höganäs FB5 och på instruktioner till primern står det så här Då är frågan, hur suger betong? Svagt eller "vanligt"?