Bor i ett hus från 70-talet och just innertak byggdes ofta med asbesthaltig betong då. Ser att det samlats konstiga ansamlingar med vitt material på betongen. Ser detta ut som asbest eller är det någon annan udda form av damm?

Betongtak med vita och gråa ansamlingar, potentiellt asbest, från hus byggt på 70-talet. Bilden togs uppåt i taket och visar strukturer i materialet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Innertak i betong från 70-talet med ansamlingar av vitt material och fläckar, potentiellt asbest eller annat damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett innertak med vita ansamlingar på betongytan, potentiellt asbest eller damm, taget i ett 70-talshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit ansamling av material på betongtak från 70-talet, potentiellt asbestdamm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilderna är tagna uppåt i taket. Tacksam för svar! Om det ser misstänkt ut ska jag övertyga bostadsrättsföreningen att ta dit någon som kan undersöka det närmare.
 
  • Wow
Jonatan79
  • Laddar…
Det där ser ut som stänk av någon form av bruk/ puts.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.