pernitta
pernitta: Hej. Bra att det löste sig. Du och andra kan maila om Ni saknar manual och reservdelslista, jag råkat ha dem bevarade. per
6 svar · 1,5k läst
E
Eld: De räknar väl inte med att den ska hålla så länge att man behöver byta klingan...
1 svar · 2,3k läst
saturnus
saturnus: [citat] Va du inte med på 70-80 talet då alla hade flakelack?[/quote] Ha, det här var poppis på 50--60talet, men idag går det knappast att hitta någon lackare som tar sig på sådana jobb, =mycket jobb. 70-tal var det candy som gällde, betydligt enklare. kul när ens jobb uppskattas, som här i am hojtidning
33 svar · 6,0k läst
·
M
Micke_A: [citat] Kollade vad sticksågen skulle kosta hemma hos mig: sms service-2619 hyrstället: 2513 varför skriver jag nu om detta? därför att jag gärna hjälper en småföretagare att utmana de stora pojkarna. :)
7 svar · 1,9k läst
G
gds4me: www.smsservice.se har flera märken.. bla festo
2 svar · 3,2k läst
P
ppalm: [citat] www.conrad.se tror jag sett denna typ på jula
3 svar · 2,2k läst
G
greebfighter: vet att det finns en gammal verkstad i urshult Småland/Blekinge kan vara något att kolla om du finns i dessa trakter.
13 svar · 6,3k läst
T
TuffFernisboy: Hej jag undrar om en Hitachi DS13DV2 är någon bra maskin? Jag köpte en på tradera som knappt var använd för ett pris på 760kr var det värt pengarna? någon som vet?
0 svar · 1,7k läst
T
Tson: Kolla harald nyborg!!
6 svar · 4,0k läst
L
Lostfoe: [citat] Jo det stämmer.. Från SKILS hemsida.. [citat]
16 svar · 8,7k läst
mattiasp
mattiasp: http://www.hundt-direkt.de/index.htm Har handlat mot förkott, och är nöjd. Det går bra att maila på engelska.
1 svar · 4,5k läst
D
Draven: [citat] Tackar för tipsen..
3 svar · 1,3k läst
G
gds4me: Har kollat lite på ebay(tyskland) och sett att de säljer fräsar av märket "edessö", någon som har erfarenhet av dessa fräsar? kvalitet? skräp?
0 svar · 1,6k läst
W
wimpyfudge: [citat] Faktum är att det mesta jobbet när jag slipade trappen här hemma gjordes för hand för att få bort alla gamla limrester. Gick fortast så... Sen utfördes "finslipningen" med excentern (kopplad till vår gamla dammsugare som nu ska få gå i pension på ÅVCn)... /markus
14 svar · 3,7k läst
G
geschwint: Jag köpte en Makita tiger 3050 som är kalas; tyst och lättanvänd även med en hand. Makita hade en kampanj för denna före jul men jag vet inte om den fortfarande är aktiv. Kolla med Danderyds bygg, Bygghuset i Albano eller någon annan som säljer Makita. Den gick loss på 1700, klart prisvärt. Makitas kampanjer brukar räcka ett tag...
1 svar · 1,2k läst
T
turbomicra: har listågen å är mkt nöjd med den har även en rotex 125 å kann starkt rekomendera den köp en lammullshätta ställ ner varvtalet så kann du polera bilen med den......... kolla så att handlarn har slippapper hemma till rotexen för det tar ca 1veka att få hem från tyskland till handlarn som jag handlar av......... jag inreder båtar i övrikt
9 svar · 4,3k läst
T
turbomicra: [citat] har själv 2st festool damsugare en ctl mini och en ctl22 men självklart så är ju dust-controll damsugare bäst det kann du inte komma i från eller hur??
43 svar · 23,2k läst
T
turbomicra: [citat] håller till fullo med
13 svar · 7,4k läst
pernitta
pernitta: Hej. Svar till kow: jag har insett att dragaren behöver något nytt. Beställt två från CO, antagligen två av de sista dom hade. Hoppas att dom passar. Svar till Harley: överspänning - ja, jag förstår, men laddaren ger 14,4 volt i tomgång. Svar till mattiasp: tänk om jag inte bara hade sovit så tungt under tysklektionerna, då hade jag kunnat tillgodogöra mig den intressanta
4 svar · 2,6k läst
G
GR_B: Ja fy tusan.Slappnar man av,så hugger det till som den.Brukar köra mkt med hylsor och dra skruvar o muttrar.Lätt att bli lat. Och inte blir det bättre av att man har reumatism.Blir rätt så mör ibland.Men en reumatiker skall ju hålla på och träna.(i den mån man orkar);D
16 svar · 13,1k läst
K
kastrom: Jag ringde till Festool i dag och fick fram att så gott som allt ska fungera mellan basis och CMS. En gammal modul som inte fungerar är 1A eftersom den behöver uttaget i basmodulen för att kunna fungera. Det finns också vissa tillbehör som inte fungerar men det känns som ett mindre problem. /Kent
2 svar · 9,5k läst
B
BAS: Jag hyrde en maskin från Tillmans. Kostade ca 600:- för en dag med avdrag för slitage på klingan.
2 svar · 3,7k läst
Z
zajter: Jamen, nu e´jag med. Tackar för all hjälp :) MVH
8 svar · 3,3k läst
S
sville: Har själv en http://62.146.25.231/products.asp?lid=11&mktid=8&catno=DC618KB&hierarchyID1=1&hierarchyID2=1011&hierarchyID3=1218&bucketid=&sid=1 och nimmare pistol till att spika panel, lister skiver mm får man verkligen leta efter. 18volts batteri, dvs samma som till skruvdragare eller andra av dws verktyg. Finns även en med 12volts batteri. Kostnaden för denna blir
2 svar · 10,0k läst
saturnus
saturnus: Hittade den här infon vad gäller spikpistoler från Asien, kanske Ni känner igen er egen, i annan kulör. Kan även nämna att de produkter "made in taiwan" i regel kommer från fastlandet (china) http://www.tools.ttnet.net/search-bin/zone_search.cgi?cartno=217.210.4.128171929&itzone=BB&its=1&chk1=Y&listprd=Y&cproduct=Y&itcode=TO500010004&itno1=HT407&dtno1=010
0 svar · 2,6k läst
L
Lostfoe: Ett av mina tidigare inlägg i en annan tigersåg tråd.. [citat]
10 svar · 2,0k läst
Z
zajter: Jag skulle rekommendera att du köper en tömbar påse. Det har jag till min Festool. MVH
5 svar · 18,3k läst
N
Niq: donera till en fattig husrenoverare
36 svar · 15,4k läst
G
geschwint: Åk ut och känn på dom... Proffsdragare är bara bra (i de flesta fall) Sedan beror det mer på tycke och smak (färg, känsla, vikt, ljud osv) Själv kör jag Makita 6227, en lätt dragare på 1.6kg som klarar det mest. Inte allt men det vill jag inte heller. Den är lätt, smidigare än Bosch men drar inte lika hårt, riktningsbrytaren sitter bättre till på Makita än Bosch då Makitas
1 svar · 3,2k läst
pellefant
pellefant: jag köpte en DC981fb 3 hastighets skruvdragare med slag, 2st 3 ah batterier,laddare,ficklampa och dammsugare för 230/12/18 volt på ahlsell för3195+moms :) egentligen behövde jag bara 2 batterier men dom skulle kosta kring en tusing+moms styck :( jag har sedan tidigare 2 12voltare med slag o en ficklampa. ficklampan är suverän-lyser länge
4 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.