Ett "klipp" får man nog anse att dagens annons från bilia om kompressorn är.
2.5 HK. 8 bar och 260l/min =695:-
 
Länk?
 
Har tyvärr ingen, annons från dagen Metro 25/1 (skåne) sidan 32. Det står även Malmö-Lund-Trelleborg, under annonsen, så erbjudandet kanske är lokalt :'(
 
Fortsättning på historien. Jag körde till Lund igår, och nådde Bilias butik 17.06. Butiken stängde kl. 17.00, blev jag upplyst om av bilförsäljarna. Jag stod där och kollade in genom det neddragna gallret, men kunde inte upptäcka något berg av kartonger med kompressorer. Ringde dit nu på morgonen, efter lång väntan blev jag kopplad till butiken, och frågade om kompressorn, som dom annonserade om. Nä, vi har inga, vi fick endast 3 st. och dom gick med detsamma  :-/





[smiley=vrolijk_26.gif]= Bilias butikschef
 
Återupplivar en gammal...
Harald Nyborg sänker priset sin 2-hästare emellanåt. Funkar väldigt bra för 499kr. http://www.harald-nyborg.se
 
Jag begriper inte hur man bär sig åt, när man kan sälja kompressorn för dom pengarna.
Var inne på en dansk byggmarknads hemsida, och såg samma kompressor för 345:- danska, så det blir ungefär samma som Du hänvisar till. Inköpspriset ligger nog på en 50lapp!! Tillverkningspriset.. ja ungefär som ett paket fiskpinnar. Vem som helst kan räkna ut att det kommer sluta i kaos, för den europeiska tillverkningsindustrin. Må så vara att vissa detaljer på en del produkter från Kina, inte håller den kvalitet vi önskar, men jag tror inte det kommer att påverka priset nämvärt, om man höjer kvaliteten.
När det blir nog så, att de svenska politikerna får åka till Kina, och lära dessa att ta betalt för sina produkter, om det i fortsättningen skall vara lönsamt att tillverka skottkärror här hemma ;D  Och på sikt tvinga kineserna att införa det svenska systemet, som alla andra länders statsmän avvundas. ;D

fölåt, kom visst av mig från ämnet ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.