Är ute efter en kompostkvarn. Är det någon som har eller har haft en Gardena LH 2500 och kan berätta om den är bra?

Nej, men jag kan berätta att en Bosch AXT-2200 är en kalasmaskin. Tyst och kalasar på 35mm grenar utan problem. På en heldag har den leverat ut 1 kubikmeter finklippt material.

oragetblob.dll

Tänk på Gardenan du nämner kräver 16A säkring på uttaget. Det står 10A trög i bruksanvisningen, men det kan inte räcka och siffrorna stämmer.

ClasseClas
Enligt manualen funkar 10A trög till Gardenan. Har tyvärr ingen erfarenhet av den maskinen. Jag har tittat lite på den här istället, men inte kommit till skott ännu: http://www.flymo.se/node512.aspx?pid=6072

Köpte Gardenan i fredags och har hårdkört den i helgen. Funkade bra och då den har kvarn istället för knivar var den tyst. Man kunde till och med stå och prata normalt när man jobbade med den. Tog en stund innan man fick till tekniken, men sen gick det som en dans.

Jag har bara en 10A automatsäkring och det var inga problem.

45 mm gick bra om det inte var alldeles för stora "knudor" i början.

Har nog sparat 4 lass med min grindsläp till tippen bara i helgen. Tidsmässigt kan det nog gå på ett ut, men jag står hellre med en kall öl och matar kvarnen än sitter med en kall Cola i bilen ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.