27 aug kl 07:46 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
26 aug kl 22:41 Jönköping, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad
26 aug kl 21:54 Jönköping, Försändelsen har sorterats
26 aug kl 13:25 Kalmar-2, Posten har tagit emot försändelsen
26 aug kl 08:37 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

snart så kommer den!!!!!

Från:
Drift & Underhållsteknik AB

GST 135 an med 100 blad..weeeeeehaaaaaa
här ska sågas!!!

Da får du dra på byggmax og kjøpe 1000km med materialer å skjære i :D

Jo, GST135 är en riktigt bra maskin.

Slog till på samma och fick den i måndags, sågade lite igår. Den känns riktigt stabil. En fundering dock, den ska ju klara 135 mm i trä men var får man tag i så långa sågblad om behovet uppstår?

Festool har men de är svindyra. Jag köpte alldeles utmärkta blad från DeWalt på Optimera. Kommer inte ihåg exakt längd men det fixade utan problem 95 mm vilket var syftet

Jag har svårt att tro att det blir bra att såga 135 mm men i somras kapade jag 95*95 och då skar den igenom som smör i solsken. Det är faktsikt en märklig känsla eftersom att pendlingen sköter jobbet och du inte märker tillstymmelse till motstånd.

Det är en fantastiskt bra maskin.

Mikael_L
Roundup skrev:
Slog till på samma och fick den i måndags, sågade lite igår. Den känns riktigt stabil. En fundering dock, den ska ju klara 135 mm i trä men var får man tag i så långa sågblad om behovet uppstår?
Jag köpte riktigt fina långa Bosch-blad för metall från Jula, som dessutom var riktigt billiga. Bauhaus tog mer betalt för "kina-blad" än vad riktiga Bosch kostar på Jula.

Jag skulle kapa avgassystemet, och var inte sugen på en massa gnistor från kaprondellen där bredvid bensintanken. :)

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=028004

edit:
Jag kollade just, dom jag köpte var inte 135mm iaf. Den tandade biten är 105mm, och då fungerar inte riktigt hela biten som sågdjup ... Men Jula har iaf ett hyfsat sortiment riktiga Bosch-blad, så kolla där.

Redigerat:
Jag har kört med Bosch T744D som fixar up till 135mm, bättre än 100mm bladen när man klyver 95/95 stolparna.
Var dock tvungen att låta handlarn specialbeställa då det inte var något som låg i hyllan i vanliga fall.

Skärdjupet är väl "bara" 120 på Bosch T744D? Det är mina i allafall, kanske finns flera sorter.

Bara att gratulera till ett bra köp. :)

135an är nog min favvosåg av de som finns i samlingen (GCM10SD, GST135, GTS10, GKS65CE).

Rund_skruvad skrev:
Skärdjupet är väl "bara" 120 på Bosch T744D? Det är mina i allafall, kanske finns flera sorter.
Nu har jag inget tillgängligt men tittar man på deras tillbehörskatalog:
http://www.bosch-pt.se/accboptocs2-...6D38FCD921A28D1F2D502A1?ccat_id=97248&lang=sv

så står det sågning 5-135mm, tandningslängd 154mm. Du rörde inte till det med någon siffra? Iaf så kändes bladen lååååååånga när jag sågade och man måste se till att komma igång rätt när man klyver så att inte undersidan skevar iväg.
När det handlade om lätta korta stolpar så körde jag in dom i gersågen istället (Blå-8S)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.