Jag reagerade oxå på märkena
Tror inte att det är någonting att ha om man vill spika där det syns

Mikael_L
Jag blir allmer övertygad om att detta är ett hyfsat onödigt verktyg, men som ändå kan vara guld värt i vissa situationer. Lite som Multimastern (lr Bosch PMF180).

Mikael_L skrev:
Jag blir allmer övertygad om att detta är ett hyfsat onödigt verktyg, men som ändå kan vara guld värt i vissa situationer. Lite som Multimastern (lr Bosch PMF180).
va?!? är din multimaster i närheten av hyfsat onödig? du måste utöka användningsområdena....användning i gång om dagen bör vara minimum:)

Faktiskt, just den liknelsen haltade lite. Det enda onödiga med en Multimaster är tiden som löpte innan man skaffade den ;)

Mikael_L
Ja men ursäkta då .... :rolleyes:

Ömma tår ... ;)

Jag äger trots allt en sån där boschvariant sedan december, den ligger fortfarande fint i sin låda. Men jag är övertygad om att jag en dag blir så glad att jag har den att den känns värd dubbla priset ... :cool:

Än så länge har jag kapat allt mellan ströläkt till 170x45 tryckt och klyvt lite virke samt spikat, målat och häftklamrat... Så arbetsuppgifter för en multimaster har det än så länge varit rätt ont om. ;)

Du hade nog både kunnat kapa och klyva med multimastern, vete sjutton om det inte går att tejpa på en pensel oxo om det skulle knipa. Häftklammer? Det borde gå att vibrera in dem med multimastern!

Mikael_L
Jag ska testa, återkommer med en rapport ... :D

Får säga att en palmnailer är helt underbar. visst den är kanske inte helt jättebra för finsnickerier men att dra i en 4tum så är den smidig. Körde med en vid läktspikning. sparade armar en hel del och snabbade upp spikandet avsevärt. samt att den va smidigare än att springa runt med en stor spikpistol. Den kräver dock lite träning innan man får in rätta knycken. Köpte min från toolking dock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.