Köpte igår 30/8 en senco dyckertpistol på jula (995:-) pluggade in och skulle börja köra, men det gick inte.
När jag väl skulle skjuta kom det enbart en luftpuff

Letade efter tänkbart fel med hittade inget ( slang, tryck osv.)

Någon som har en aning vad som är fel?

Tack på förhand!

Prova att droppa i ett par droppar olja, på med slangen o provskjut igen. Förmodligen har inte pistongen gått tillbaka till startläget, det kan gå att trycka tillbaka den manuellt.
Glöm inte att göra den trycklös innan du mekar med den. Ibland är pistolerna smorda med en olja som är lite trögflytande från fabriken, förmodligen för att förhindra rost, detta kan göra att dom inte fungerar korrekt dom första gångerna man skjuter.
Hoppas du får ordning på den! Janne.

Tack för svaret, jo olja har jag redan testat, sen är bara frågan hur mtk man vågar skruva i den innan en eventuell reklamation , luftpuff kanske var fel ord snarare att den pyser konstant när man trycker avtryckarn

Mikael_L
Har du rätt lufttryck inställt?
Har jag för lågt så pyser det bara när jag trycker på avtryckarn. Jag har inte Senco, dock.

På pistolen står det MAX 8,3 bar eller 120PSIG
Har testat mig nedifrån och upp tryckmässigt

(den läcker precis under avtryckarn)

Kan det inte vara så att luften är för tung ( för stor mängd vatten)

Om det skulle va så att den har hängt sig, som jag tror, så ser du det om du tar isär nosen på den, samma del som du skulle ta isär om en spik fastnar. I så fall ser du nålen sticka ut när pistolen är öppnad, bara tryck tillbaka den o prova att skjut igen. Denna lilla operation borde inte påverka en eventuell reklamation.

Har du laddat med dyckert eller är den tom?? :-)

Ja, självklart

Jag är ledsen, men jag har svårt att se vad som är vad på din bild. Den är kanske lite hårt förstorad.

Nu ser jag ju...........var bara lite för hungrig, tänk va allt går bättre när man ätit.....
Nålen är ju där den ska vara, då kanske det är nåt "invertes" iaf.............va trist......

Jo, tack för hjälpen , blir att lämmna tillbaka den
Konstigt med tanke på att den aldrig är annvänd

W
Inget svar på ditt problem men jag köpte en likadan picka för ca 4 månader sedan och skulle använda den först igår. Sköt 3 dyckert sedan började den läcka under avtryckare. Vet inte om det är avtryckarventilen (eller vad det kan heta) men tillbaka åker den idag. Hoppas det bara var en dålig batch med pickor och den man får nu funkar bättre.

Kolla att du verkligen laddat dyckerten på rätt ställe. Jag har en dyckerpicka av ett okänt märke och där ska dyckerten inte laddas i "skåran" utan läggas på utsidan av skåran. Sen trycker och håller fjädern dyckerten på plats.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.