ClasseClas
135 har 4 meters gummikabel. Det räcker gott och väl.

Nu skriver ni att det är lättare att ställa in Boschen för 45 grader gersågning.
Nu undrar jag; Er det nåt ni gör ofta? Jag har aldrig gjort det med min sticksåg. Tycker inte det blir speciellt exakt när man använder en sticksåg till detta. Eller är det jag som inte ser användningsmöjligheterna?

mattiasp>Det problemet har inte bara du, bara att ta det lite lugnt, det går trots allt fortare att slippa ta ett nytt arbetsstycke.

screamin-daemon>Ja, jag gör men oftast inte för att gerkapa lister utan för att på plats anpassa t ex skivmaterial för snedtak mm. Tar man det lugnt så blir resultatet förvånansvärt bra.

Stickisen är inte den snabbaste sågen, men den är jäkligt användbar och lätt att ha med sig.

/Kent

En del har skaffat Makitas batteridrivna sticksåg (LXT 18V 3A). Undrar hur denna står sig jämfört med tex Bosch blåa? Själv har jag inte haft bättre sticksåg än denna Makita och inte provat tillräckligt många bra sticksågar.

Logiska säger väl att Bosch 135 bör orka mer men hur är det annars? Erfarenheter?

/Mattias

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.