Z
Zeke_Varg: Det blev en rotak. Funkat bra på 600kvm och 2 batterier. Man laddar det enda medan man kör det andra så för mig har jag inte blivit stående. Endast för brittiskt bruk stod det i manualen :)
17 svar · 9,1k läst
R
Raukman: Tack så mycket för det! Trodde aldrig att det skulle finnas på deras hemsida, det var generöst av dom.
4 svar · 6,0k läst
Akahigi
Akahigi: Jag kör Aspen 2T med lite extra Castrol Garden i till röjsågen. Typ toppning till tot 3%. Bättre att det blir pyttelite sot på sikt än att det skär ihop.
46 svar · 50,0k läst
kuge
kuge: på förgasaren sititer d två skruvar en som du ändra tomgången å dän anndra är luftskruven eller blandskruvenha en fjäder runt som gör att dän gå lite trög,
14 svar · 6,5k läst
larsbj
larsbj: Tex den här tråden är läsvärd http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=54&t=26765
5 svar · 7,1k läst
M
Micro: Tyvärr har jag inga mått men följ länken så får du sprängskisser att titta på . Det står vad lagren heter på reservdels listan tror jag. Skriv in vad maskinen heter och årsmodell http://shop.servicecentralen.se/spareParts.aspx
1 svar · 2,5k läst
K
Kjell_G: Olja påfylld, gräset klippt och jag ser fram mot nästa oljebyte :) Mest för att jag fick använda spilloljedunken från -tema ffg. Köpte den för bilens skull men har inte kommit till skott än - dags nu!
8 svar · 13,0k läst
Krilleman
Krilleman: På min Park var kransen slut för något år sen, den var av metall. Men om den var originalkransen från tillverkningen av klipparen -89 vet jag ej. Den nya är tillverkad av plast och fungerar än.
3 svar · 4,2k läst
T
thomasx: Byt krans [bild] Stoppa i en gummiduk eller mellan startmotor och motor så du får grepp, se bara till att den far ut på andra sidan utan att trassla in sig.
6 svar · 6,2k läst
Y
Yrrol: annars finns ju sån oljesug på biltema. bra när man ska byta oljor på bilen och annat. http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=oljesug
11 svar · 10,1k läst
D
diplomat: Hej! Tack för svaret, tog mod till mig och tryckte på den enda knappen på apparaten och den började prata svenska med mig. Troligtvis är det någon form av kWh-mätare...
2 svar · 3,4k läst
·
M
Micro: [citat] Tyvärr är det svårt att göra ett långt uthållighets test som bli rättvist angående vilket märke som är mest prisvärt. Min billiga vedklyv fyller 10år nu i år men jag klyver bara för braskaminen. :)
32 svar · 13,4k läst
·
S
stickan78: Hej ! Är det någon som har köpt eller har provat en Vari Kc 435 som kan ge lite omdöme om maskinen är värd pengarna eller inte. Såg att den säljs för strax under 3000 vilket känns som ett lockande pris i förhållande till maskin. Men vågar inte köpa grisen i säcken utan att höra med folk som kommit i kontakt med den. Hälsningar Stickan78
0 svar · 1,9k läst
kuge
kuge: oky skall kolla
4 svar · 1,7k läst
kuge
4 svar · 1,7k läst
kuge
kuge: jag ha köpt en räm till min Siga Villa 98 på ADceter dän kostd 130kr 15*10*1350mm invå:p
0 svar · 1,3k läst
MathiasS
MathiasS: ...eller så får du en ny på garantin....tankarna som säljs nu har startmekanismen frikopplad från tanken tror jag så man spräcker inte tanken när man drar i snöret.....
6 svar · 3,1k läst
R
Robert-san01: Jag kör med den i stället för kratta. Tycker det funkar toppen. Kör först en sväng med rivaren och sedan på med uppsamlaren och vanliga kniven och "suger" upp. Det blir lite gammalt gräs kvar som man får ta med krattan, men det är nästan försumbart. Mot mossa håller jag absolut med er andra!
6 svar · 25,7k läst
·
G
Gotland85: Planen är att blästra o lacka den. Hade jag fått tag på en billig ram så kan jag göra iordning den och bara flytta över grejerna på den!!
5 svar · 4,8k läst
il_duce
il_duce: [citat] Ok, dåligt uttryckt. Skulle ha skrivir "mycket" istället för "det mesta".
11 svar · 6,8k läst
Akahigi
Akahigi: Köpte en Hitachi-trimmer för typ 1500 på tyska Amazon. Bra kvalitet, går som en klocka. Sent from my iPhone using Tapatalk 2
18 svar · 14,3k läst
S
stegelvikensbygg: om jag inte missminner mig helt så är fjäderns enda funktion att hålla spännrullen borta från remmen när aggregatet ej är aktiverat. den har således inget med spänningen att göra. antingen e remmen slut lr så har du krökt ngt.. vanligt på villan e att man åker en i trän lr sten o knäcker de svarta armarna som håller aggregatet, de skjuts då närmre maskin o spänningen pajar..
4 svar · 14,6k läst
M
Micro: Ta bort tändhatten från tändstiftet lyft upp gräsklipparen på 2st bockar titta under och snurra på kniven. Töm ur bensinen ur tanken annars och be någon tilta på maskinen åt dig när du tittar under. Att maskinen poffar kan bero på att det finns någon droppe med fukt som passerar med bensinen och som ej förbränns. Ta alltid för vana att aldrig ha tändhatten på tändstiftet när
1 svar · 7,9k läst
N
Nonkan: [citat] 9021 är själva aluminiumkåpans ingjutna artikelnr.. Går inte att säga vilken modell av Klippo det är utifrån det.
4 svar · 9,2k läst
(Inte Alltid)Glad Ammatör
(Inte Alltid)Glad Ammatör: [citat] Partnereländet går numer som en klocka efter filter- och oljebyte. Sjukt irriterande.
16 svar · 6,8k läst
·
B
breakman: Gissar att kontakten gör att du bara kan starta motorn när lådan står i N-läge.
6 svar · 2,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Underhåll på en högtryckstvätt? Jag behöver faktiskt fylla på olja i min men normalt kan man ju på sin höjd torka av den med en trasa.......:)
4 svar · 2,2k läst
slipperman
slipperman: Verkstadskillen tyckte jag skulle tanka med något som brinner nästa gång....
3 svar · 1,8k läst
I
Iceman71: Anledningen till att jag var intresserad av just denna är ju att jag redan har laddare och batteri, vilket verkar vara en större del av kostnaden för sådana här maskiner. /Iceman71
2 svar · 2,0k läst
G
Gallianoman: Satt precis och googlade efter PRECIS det! :) På min står det 0,43, det måste rimligen betyda att det är en tretimmarsladdare ....
9 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.