hej jag har en jonserede gräsklippare som munchlar mycket bra. Jag råkade köra på en större träbrit från en upphuggen stubbe i gräsmattan. Efter det så tar knivarna i kåpan och den vibrerar som om axeln vore sne. Men jag vet inte säkert. Finns det något sätt att flesöka vad som hänt. Kanske även kåpan blivit sne... Som sagt jag vet inte hur jag ska felsöka. Finns det någon som har något tips om hur man ser under gräsklipparen, om den tiltas så börjar det det läcka bensin från tanklocket.
En annan sak som jag kan fråga om i förbifarten är att den poffar till ibland då den kör vad betyder det?

Mvh
Poppe

Ta bort tändhatten från tändstiftet lyft upp gräsklipparen på 2st bockar titta under och snurra på kniven.
Töm ur bensinen ur tanken annars och be någon tilta på maskinen åt dig när du tittar under.
Att maskinen poffar kan bero på att det finns någon droppe med fukt som passerar med bensinen och som ej förbränns.
Ta alltid för vana att aldrig ha tändhatten på tändstiftet när du rör vid kniven även om du har dödmansgrepp.
Troligtvis har någon kniv blivit skadad eller flyttat på sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.