I
Iceman71: Anledningen till att jag var intresserad av just denna är ju att jag redan har laddare och batteri, vilket verkar vara en större del av kostnaden för sådana här maskiner. /Iceman71
2 svar · 2,0k läst
G
Gallianoman: Satt precis och googlade efter PRECIS det! :) På min står det 0,43, det måste rimligen betyda att det är en tretimmarsladdare ....
9 svar · 4,3k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Japp, en Tanaka. Tack för tipsen. Även om maskinen är gammal fungerar elstarten fortfarande utan batteribyte, grymt? Grymt är att inte trådmatningen fungerar på en i övrigt bra maskin. Ska lägga lite tid på detta nu!
9 svar · 5,4k läst
M
Maxikatten: Jag har kört med en Rotak 43 Li sedan de kom ut och använde den bara med uppsamlare i början och den fungerar väldigt bra. Sedan köpte jag multicliptillbehöret från Tyskland och det fungerar också tillfredsställande. Gräset får dock inte vara för långt för då blir det inte så små bitar, men det kanske blir likadant med bensindrivna klippare? Ser man till att klippa med lagom
1 svar · 6,7k läst
A
Anders D: Köpte en Jonsered 4x4 med 94 cm klippdäck. Vi har c:a 4000 kvm och det tar c:a 2,5-3 timmar att klippa. Vi använder maskinen att snöröjning, köra jord, säckar med jord/bark osv. Mycket nöjd men som Mekar-Anders skriver skulle jag vilja ha ett bredare klippdäck. Tycker att tiden för klippning är avkopplande, så den lilla stunden varje vecka vill jag inte byta bort.
17 svar · 8,8k läst
·
mekar-anders
mekar-anders: prova att ta bort locket över fettpåfyllningen, och se om du kan sticka in en mejsel där och spärra drevet så du kan lossa trådkasetten.
1 svar · 2,4k läst
R
Roland112: de är alltså minimivarvtalet ja justerar, den reglerar de inte själv.
13 svar · 13,1k läst
F
frav: [citat] Det tog mig ett drygt år att få till första användandet av Stihl RE 128 Plus:en. Ibland klaffar inte allt som man tänkt sig. Men men... det var en riktigt trevlig upplevelse att äntligen få använda denna HT-tvätt. Har tidigare kört med en "Kew Alto Dynamic 6530437 P406" 2,1kw 140bars 420-500lit/h maskin från 2003, som ändå funkat/funkar ganska hyggligt. Men denna Stihl RE 128
88 svar · 59,0k läst
·
svartöra
svartöra: Kemi löser många problem och är vettigt när man har en fullständigt ogräsinvaderad gräsmatta - men annars är det mer sport med mekaniska hjälpmedel, eller hur?
18 svar · 14,8k läst
·
B
Beatdiz: Jajamen, det är ett 12-volt. Tog ett batteri från styvdotterns moped. :) Tyvärr så är det fel på aggregatet men jag har ingen användarhandbok, så jag vet inte hur aggregatet ska se ut. Aggregatremmen hoppar hela tiden och sedan får man trycka dit den igen sedan hoppar den igen. Får ta den till en servicekille och se om det finns någon lösning på problemet.
4 svar · 2,9k läst
S
SnickareHobb: Det verkar vara tändspolen. Har plockat lös den och har ingen som helst kontakt mellan tändkabeln och kabeln ut i andra änden.
6 svar · 3,6k läst
Chaly
Chaly: [citat] Skulle också rekommendera rotostop. Skön funktion. Glöm inte pruta lite på maskinen också, fick min HRX476C1-VYE för 7289kr vilket iaf i min butik var en ganska rejäl rabatt... Men då hade de den iofs i lager.
14 svar · 5,8k läst
H
Husqvarna220Ac: Haha.. Var och köpte min på årets varmaste dag! Folk trodde man var knegert och att vintern aldrig kommer..
12 svar · 23,4k läst
pegee
pegee: Problemet löst! Den som monterade trimmerhuvudet senast (jag???) glömde att montera medbringaren. Alltså fanns det helt enkelt inget att hålla emot med. Det blev till att ta fram vinkelslipen och demolera av hela timmerhuvudet!! :( Men å andra sidan spelar det ingen roll. :) Har precis köpt en sats med nytt trimmerhuvud och kevlartråd. Skall imorgon börja ansa hallonbuskar och sly så det
4 svar · 10,8k läst
·
C
ChrisSabian: Kör på. Jag lämnade in min direkt. Därav att jag startade denna tråd. Och de sa inget om att karossen var lackad.
10 svar · 15,2k läst
·
prototypen
prototypen: Men låt bara slangen ligga på gräsmattan, vatten sprider sig om det är bra flöde. Protte
7 svar · 4,6k läst
Demmpa
Demmpa: [citat] När du har hällt den "dåliga" bensinen i EU-moppen, har då den bensintanken varit helt tom eller har det varit en del bensin i tanken? Om det har varit mer än 0,5 liter i tanken så har den "dåliga" bensinen blivit utspädd till minst 50% (om det har varit 0,5 liter kvar i gräsklippartanken). Jämförelse (kanske ganska dålig): du blandar en grogg, 4cl rom å 100cl cola (= väldig
14 svar · 8,7k läst
H
Husqvarna220Ac: Jag köpte en klippare på Jula för 6år sedan, otroligt bra! Kostade med självgående och uppsamlare 1700:-, den står ute under skärmtak hela vintern, en eller Max 2 drag varje år, funkar otroligt bra, så jag lyckades köpa en Snöslunga på Jula igår, på extrapris 6395:-, 220v elstart och stor motor, och känns faktisk påkostad, och hoppas den presterar. Men klippo är bra, men skulle
10 svar · 10,2k läst
D
Dea_34: Perfekt, låter som det är en FS-87 jag ska ha.
3 svar · 2,6k läst
vedit
vedit: Jag har lilla Honda som är väldigt trevlig. Stark på låga varv, tyst och bränslesnål. Köpt på kampanj för ca 3400.
6 svar · 2,2k läst
M
Micro: En bekant hade samma problem med sin trimmer , det visade sig att bensinslangen gått av i tanken så den fungerade bara med full tank (om jag fattade det rätt). Om den har skurit borde det väl gå att byta kolv / kolvringar om det finns några att köpa som reservdelar. Kan tänka mig att det kostar ganska mycket att renovera och är det en billig trimmer så är det nog inte lönsamt att
1 svar · 6,2k läst
I
ikeo: dock rätt svårt att veta vad nypriset var eftersom den inte finns att hitta online som ny och jag har fått den efter farsan. så att den sista som blev såld på tradera i år nån gång (inte många som säljer en begagnad av nån anledning) gick för 1600 nånting så jag gissar mig till att det är nånnstans därikring den ligger
2 svar · 6,7k läst
MathiasS
MathiasS: Daniel, beklagar missödet med gräsklipparen men detta är en nit vi alla måste gå på innan vi lär oss. Vissa saker löser man helt enkelt bäst själv utan förnuftiga influenser från den bättre hälften..... Föreslår att du kör med en halvdan klippare i 3-4 år, dels för familjefridens skull, dels för att säkerställa att du lär dig av misstaget. Därefter tillämpas din nya
5 svar · 8,7k läst
U
ubbe mekaniker: kör tills den börjar vandra öppna tanklocket då ser du på 5sek om det är det om ta en kniv skär en liten skåra i tät ringen i tanklocket eller köp nytt. mycket vanligt fel på många klippare Mvh Urban
7 svar · 24,4k läst
U
ubbe mekaniker: Hej du har en gammal alu förgasare och det är ett lätt fel. det har inget med alkylatbensin det är bra för dig och miljön. gör så här tippa klipparen med stiftet uppåt kolla in under luftfiltret i ett hål så ser du en skruv och av videon att dömma får han för mycket luft stäng skruven ett halvvarv starta sen skruvar du tills motorn går bra då öppnar du tills du hör att den
12 svar · 22,6k läst
B
breakman: Jag kör akrylat i alla mina maskiner, åkklippare, vanlig klippare och slunga. Köper på pump för 18-19kr/l.
1 svar · 3,2k läst
I
itbyggarn: hejsan, är nöjd me min klippare förutom när jag backar med den utan att fälla upp klippbordet som gärna vill skära ner i jorden. och jag undrar om det finns någon som har en bra lösning för att slippa o fälla upp klippbordet vid backning tex med extra hjul eller någon annan lösning? :cool:
0 svar · 3,7k läst
Zixten
Zixten: Film på provkörningar skulle uppskattas....
2 svar · 2,4k läst
·
N
Nonkan: [citat] Den som säljer en produkt är skyldig att hjälpa till vid garantiärenden. Sedan kan de ha olika sätt att hantera det på, men allt är butikens ansvar och inget du behöver bry dig så värst mycket om.
10 svar · 15,8k läst
Scout
Scout: [citat] Manualen tillrådde samma mängd... 1,4 liter ska det va'
4 svar · 5,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.