Hejsan

Har funderat på om det inte vore väldigt praktiskt med en motordriven skottkärra. Hade gärna skaffat mig en liknande denna http://www.mucktruck.com/ men de kostar ju verkligen fläsk.

Har fått tag på en tuff torq hydrostat axel och tänkte om man parar ihop den med antingen en elmotor eller en liten bensinmotor så borde det ju vara en bra grund för ett eget bygge.

Funderar bara på om man inte borde ha en trehjulig med två drivande framhjul och en länkhjulbak för att underlätta svängandet alternativt så kunde man kopiera much trucken och ha 4 hjulsdrift men då får lite jobbigare att svänga. Någon som gjort ett liknande bygge?
 
Hondan såg ju ut som drömmen men vad kan en sådan kosta ?

edit: hittade priset på sidan nu runt 50000 ar ju lite rejält
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.