Jag har ett elverk med ett dåligt förgasarmembran. På typskylten står: eisemann bwsa 1.5. Söker jag på den beteckningen så hittar jag bilder och folk som skriver om dem på tyska forum. Jag vet inte fabrikatet på motorn och var man kan hitta ett nytt membran. Är det någon som känner igen den?

Ett annat uppslag är om man kan hitta material för att skära ut ett nytt membran. Det är en ganska tunn gummimättad duk som inte längre är mättad med gummi.

Äldre elverk modell Eisemann BWSA 1.5 med synligt förgasare och typskylt i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förgasarkomponenter och verktyg på ett arbetsbord, som relaterar till reparation av ett elverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förgasaren ser exakt ut som en briggs & stratton som jag har.

Tack. Då borde det vara högst görligt att hitta delar.

Ser ut att vara en Briggs&Stratton från 80-talet. Farsan köpte en jordfräs 1983 vars motor, iaf ur minnet, ser lika ut.
Ta med hela förgasaren till någon reservdelsnisse så halar han nog upp ett membran.
Skära till ett membran tror jag inte på, det är rätt kinkigt med de här membranen.

Jag gissar på tidigt 80-tal. Jag vill minnas att den har brytarspetsar.

Den startade och gick fint med ett nytt membran. Mannen i affären hade aldrig sett en sådan förgasare förr. Och något modellnummer har jag ju inte hittat. Men efter lite bläddrande i en katalog Hittades ett passande membran.

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.