Lolle
Lolle: Här kommer lite snabba bilder på budgetrenovering av köket. Lackat luckorna själv ute i garaget i min hemmabyggda lackbox. Billiga nya bänkskivor, mosaik o handtag. Rena fikapengar vitvarorna undantagna men blev tillräckligt bra för att hellre kunna lägga pengarna på roligare möbler, fritidshus, bilar o andra projekt :)
7 svar · 11,2k läst
·
ama3282
ama3282: Det händer mycket i Marklanda just nu: http://villanshojd.blogspot.com/
0 svar · 1,2k läst
estwing
estwing: japp, vagnen e juh som sagt självklart färdig... lägger in lite byggbilder på detta!!! fanns lite bekymmer med att få loss att beslag då allt stål som sattes dit var glödheta å bankades trubbiga så det drog åt träet. det jag ej fick loss fick jag såga sönder så delarna blev hela. under flaket satt 2 st vagnbult på dryga 60 cm med en mutter som va 4 kantig i olika mått på alla
7 svar · 2,5k läst
·
Totem
Totem: Lycka till med bygget.
5 svar · 1,2k läst
T
tobben87: Baslådor till bilar, specialbyggda efter bilens mått. Små drivbänkar/växthus för balkonger för de som inte har en pensionärskuvös. De e va ja kan komma på nu..
5 svar · 2,5k läst
Locke
Locke: Nu är väggen demonterad! http://videblick.files.wordpress.com/2011/08/20110823-144313.jpg http://videblick.files.wordpress.com/2011/08/20110823-144324.jpg http://videblick.files.wordpress.com/2011/08/20110823-144333.jpg http://videblick.files.wordpress.com/2011/08/20110823-144342.jpg
2 svar · 3,2k läst
whork
whork: Haft haft ComHem i några år när vi bodde i lägenhet. Maken till värdelös kundservice har jag aldrig varit med om varken innan eller efter, men deras internettjänster är riktigt stabila och bra. Ett bra argument är ju att Comhem ses som lite av en standard idag, det är ett fint säljargument när man ska sälja sitt radhus. Alla vet hur det fungerar, man behöver inte massvis med
3 svar · 1,9k läst
fatboy_kim
fatboy_kim: golvet är ett slipat furugolv. gick loss med en bandslip på det för att få känslan av att det inte är helt nytt. tror att det blev ungefär som jag ville. därefter är det målat med tre lager av fluggers halvblanka golvakrylat. färgen är bruten i en mycket ljus grå nyans. att måla trappan i samma nyans var för mig givet då det knyter ihop över- och undervåningen väldigt bra i
12 svar · 1,9k läst
·
Mr Sound
Mr Sound: Jobbar skift så då kan man passa på att jobba på veckodagarna för att kunna vara med familj och vänner på helgerna (för det mesta och dom helger som man är ledig).
14 svar · 1,8k läst
S
Flyttad
S
Flyttad
mhg_3
mhg_3: Hihi mina mungipor gick automatiskt upp när jag läste om att ni fick duscha på knä :D Men jisses, jag hoppas verkligen att det gått bra alltihop, för jag antar att ni kommit en bra bit på väg nu iaf!
3 svar · 1,1k läst
AndersMMÖ
AndersMMÖ: Hah. Jo, jag antar att du har rätt... Antar att jag skrev så för att vi kommer från Malmö och vi båda två jobbar i Malmö. Men 5-10 minuter norr om Lund är en minst lika rätt beskrivning! ;)
6 svar · 1,6k läst
B
byggankan: Jag skulle säga att det beror mycket på var ni vill köpa huset. Är det i ett nytt område är det kanske enklast att hitta en tomt och om det är i ett gammalt så borde det vara enklast att hitta ett färdigt hus. Att vi byggde nytt har följande anledningar: • vi blev hopplöst less på budgivningar, tomterna hade mer fast pris • vi ville inte renovera ett gammalt hus efter att
5 svar · 2,4k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Skapa ämne=Posta!
3 svar · 3,7k läst
P
patriklarsson: Forts: [bild] Målat med emaljlacken ett par ggr sen skurit med rakblad, på dessa stora hålen fick jag använda ett blad från en "brytbladskniv". Man får lite jämnare kant runt hålet där silikonet säkert fäster dåligt inbillar jag mig :) [bild] Nu är även de stora hålen fyllda med silikon så nu är det bara vänta nån månad innan man kan skära o se om det blir bra eller anus :)
41 svar · 18,7k läst
M
MrElliott: Kul att se att det flyttar ut lite folk! Vi har sommarställe ca 3 km söder om Skeda Udde och tycker det är skoj att bygden växer och att affären får lite större underlag.
32 svar · 11,5k läst
·
L
Lappetorp23: Hej! Såg ditt inlägg av en tillfällighet. Jag har bott i Lappetorp sedan 2007. Min rekommendation är – kör bara! Jag bor själv i ett av enplanshusen och jag kan utan överdrift påstå att jag aldrig har haft sådan livskvalitet i mitt boende som nu. Vi bor otroligt vackert alldeles vid havet, redan det unikt och svårt att hitta idag. Här vilar ett lantligt lugn som är en lisa för
1 svar · 5,4k läst
R
Rådberg: Nu lite uppdaterad!
1 svar · 2,7k läst
S
Steinmeister: Nu ska vi inte blanda in bilar i detta. Bilar är ett nödvändigt ont som man gärna hade sluppit ;). Men i övrigt har du rätt. d^_^b
9 svar · 2,4k läst
·
D
Doldskada: Nu har jag nog bestämt mig för att nog inte göra nått av glipan mellan stocken o köket - det ser rätt bra ut som det är o en massa pinnar o klet gör nog inte saken bättre. Postar lite bilder senare eftersom det har hänt saker. Programmet jag har fixat bilderna i är Ikea kitchen builder eller nått sånt - det är riktigt dåligt eftersom det är webbaserat är det även
9 svar · 3,1k läst
·
G
Graan: och för att det inte skulle dra iväg på mosaiken så satte vi samma modell fast svart där möblerna kommer att täcka :) smart? det kanske vart dyrare i tid att räkna ut det :)
13 svar · 9,3k läst
·
C
cgpro-se: Dag 08 Återställning av allt vi rivit har fixats och nu är det dags att börja måla. Taklisten i rummet var frigolit, vilket vi inte visste sen innan, och eftersom jag vägrar ha något fusk i lägenheten så rev jag ner den vilket medförde väldigt mycket spackeljobb då limmet drog med sig både tak och tapet. Annars var det inget oväntat egentligen, mer än att vi valda att bara putsa
2 svar · 2,2k läst
vojma
vojma: Sorry - trodde alla var insatt i "terminilogin". My bad!
5 svar · 1,1k läst
C
clasanosd: Vi bor idag i Östersund och tittar på tomter i Ullstämma och blir inte kloka på de regler man har satt upp. Svårt att få bygga det vi vill ha, men det löser sig säkert. Har ni skaffat tomt och börjat bygga?
1 svar · 2,3k läst
Bowman
Bowman: Ja så bör det ju vara. Jag har kollat med snickaren, får se vad jag får för svar.. Tack för hjälpen!
27 svar · 22,8k läst
·
demarston
demarston: Mja det kan du ha rätt i! Jävla trevlig stuga det där.
3 svar · 2,5k läst
T
trojlee: Så du har tänkt bygga "igen" fönstret med altanen?...Då hade jag endera slitit ut fönstret och satt glasblock eller murat igen fönstret helt. och då kan du ju dra bärlinan ralt över där. Och där fönsterventilen är kan du ju lösa på så sätt att du gör bärlinan två-delad så du låter det vara ett gap på 1,5dm där....?!..den gammla altanen kan du ju lämna kvar om avrinningen
1 svar · 1,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.