B
biobygget_se: Tackar vad kul att ni gillar det.. Det senaste projektet är ett biobygge och pub. Kolla länken för mera bilder. [bild] här är länken till resten http://www.biobygget.se/bion.htm
5 svar · 8,6k läst
B
biobygget_se: Jag reglade "bara" på fasaden och isolerade där. Det finns en hel del bilder på min hemsida. http://www.biobygget.se/panel.htm [bild] http://www.biobygget.se
59 svar · 43,2k läst
·
J
jonasstrom: Tack!
2 svar · 2,6k läst
J
2 svar · 2,6k läst
ByggBert
ByggBert: [citat] Håller på att bygga ut. Gjutit 50kvm platta med golvvärme. Äldre husdelen står på sten-torpargrund. Hur gjorde du med den där "luftspalten på ca 25mm"? Vad bestod "isolerande mtrl" av? Vi har något mer mellanrum men det är ju mark i mellanrummet så man kan väl inte trycka dit vilket isolermaterial som helst med risk av fuktskador? Berätta ;)
21 svar · 14,8k läst
·
Mackin
Mackin: Jag stötte på ett i sommras när jag hjälpte farsan med rivning av gammla altan. Det getingboet var ca: 50cm brett 45cm högt och 15cm tjockt (uppskattningsvis). Men jag hade tur, det var tomt.
9 svar · 1,8k läst
H
hr_brun: Hej hej, Kul med fler grannar. Vi bygger på tomt 11, husleverans vecka 17, inflytt 31 oktober. Vi bor just nu mitt i Linköping. Har en son på 2 år och andra -3 månader. :) Har en del kontakt med flertalet andra via mail. Maila gärna på johannes@kasktrading.com. /johannes
6 svar · 3,1k läst
L
Lawrence: Gipskivor, microlit och målat i taken.Loftet har fått nytt undertak som målats på undersidan I badrummet har plattorna börjat komma upp på ena långväggen, Kanske klart till påsk :)
4 svar · 2,8k läst
·
O
oneillsurf: Ok, Ja trappan går upp till vindsvåningen med WC finns fortfarande kvar där , bara det att det numera finns en vägg där det av ritningen framgår att det skall vara en dörr intill WC. Tack för svar. //Andreas
2 svar · 1,5k läst
·
snickarboden
snickarboden: Det är pyssel att byta den ja. Stepkit kanske kan vara en lösning eller lägga latex som du är inne på och dölja det med kvartstav om ni vill ha kvar träkänslan. Lite plywwod från undersidan kanske? Lite trixigt men det både stabilserar och gör att kan täta effektivare. /Kent
1 svar · 1,6k läst
M
Mimmi_74: Det går ju också att spänna tyg på väggarna, som alternativ till tapet eller färg.
7 svar · 1,4k läst
pegee
pegee: ..så tycker kissemåns att det är dags att sätta ner foten. Helst på husses dator så att annan verksamhet förhindras. Kontorshörnan i bygget, där husse tillbringar en del tid framför datorn är med andra ord ett lämpligt ställe att visa att man är totalt försummad! Och ja, när kvällen kommer och husse tycker han förtjänat det så blir det ett litet glas Laphroaig
0 svar · 1,4k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: net1/icenet tog över telias gamla NMT master/stationer och använder deras nät, grym täckning även till sjöss (bara där jag använt det), även när mobiltelefonen länge har förlorat signal kan man sitta med laptopen o surfa :)
13 svar · 2,4k läst
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Mycket snack, men lite lite bilder :/
20 svar · 14,7k läst
·
T
The Snowman: Hände en del små saker i höstas och nu väntar vi på våren då det förhoppningsvi Häcken borta. [bild] Den var ihopvuxen så uppe i kronorna att vi fick fälla träden ca tre åt gången. Högg av första, inget händer. Högg av andra, zip, zero, nada. Högg av tredje och wooom så kom alla tre farande. Stabilt och bra. Jag har inget emot granhäckar i stort och kommer framåt våren
10 svar · 3,6k läst
Totem
Totem: Jo jag såg det, Men det kanske finns plats för två dörrar? En från sovrummet och en från allrummet?
7 svar · 4,5k läst
M
Mats: Tyvärr fick det ett tråkigt efterspel. Nu märker jag ju skillnanden på den här väggen och den andra ytterväggen. Tidgare var de ju jämna men nu är den nya betydligt varmare så nu får det bli en varm vägg till till sommaren :)
22 svar · 4,1k läst
MmeMim
MmeMim: Tack vare en bloggare som målat sitt kakel fick jag tips om en kanonfärg som jag själv använde till vårt kakel i köket. Bloggare e bra! =). (ibland...)
28 svar · 4,3k läst
pelpet
pelpet: Ska man dra igång något husbåtsföretag så tror jag att man ska börja med söka jobb på någon av de etablerade firmorna som jobbar med detta och lära sig marknaden. Att som visionär amatör kasta sig in på en marknad som man inte kan och förstår kommer med största sannolikhet att rendera i ett misslyckande eftersom du kommer att göra en massa nybörjarmisstag. Väl inne i branschen
38 svar · 6,5k läst
D
Dsl: Dax för en liten uppdatering. Så här ser det ut nu: http://dsl.bounceme.net/TS/4dec.jpg Det mesta av plattan är bortbilad. Hela avloppet som skall bytas är framme, en gjutsärnsbrunn som satt i vänstra hörnet är också väck. (de var duktiga på att sammanfoga rören på 60-talet, man får kämpa en del). Cementröret har visat sig innehålla inkommande el och inte dränering som jag
1 svar · 1,8k läst
sjöström
sjöström: Provade båda och imgur.com var väldigt bra, var tvungen att prova lägga upp en bild.. [bild] Liten tjuvkik hur bodan ska bli.
38 svar · 14,0k läst
A
Atenza: Bastun igen.. [bild] Köket Har ännu inte satt upp den gigantiska fläkten [bild] [bild] Vardagsrum med täljstensspis. [bild] [bild]
25 svar · 5,6k läst
sir_daniel
sir_daniel: ser hemtrevligt ut med nya tapeterna, alltid skoj med en hemmabio också!
4 svar · 1,7k läst
·
H
Henrik Sandberg: Är nog tänkt att använda kutterspån som isolering, iaf där det är möjligt.
2 svar · 1,0k läst
sir_daniel
sir_daniel: skadar inte att försöka, men rabatter kan alla få om man är trevlig o ligger på lite. mitt bästa argument är "hur mycket får jag i fredagsrabatt då?" ofta så tycker folk det är skoj så man får minst 10% ;)
22 svar · 3,3k läst
A
Auspuff: Har hänt endel sedan sist. Svårt att sammanfatta allt. Får försöka göra ett större "reportage" om ett tag när saker börjar bli färdiga. :wow: http://bungamala.blogg.se/
37 svar · 8,7k läst
S
sdrlnd: Hej! Tompa, den metoden som är använt är tydligen en väl beprovad metod, grunden kommer från takduk, där duken enbart hänget mellan takstolarna. var själv mycket skeptisk till denna konstruktionen från början. men efter mycket läsande och frågande blev jag överbevisad och det fick bli det. anledningen till att vi valde detta systemet ( hela undertaket är en färsig konstruktion,
21 svar · 5,8k läst
·
S
Sailorman: Med tanke på att bättre hälften är arkitekt och vi håller på att renovera/planera för tillbyggnad blir det en hel del disskuterande där vi oftast pratar om samma sak fast med olika ord. Att jag själv har varit till sjöss och har ytteliggare en eller ett par benämningar för samma sak kan röra till det ibland.
13 svar · 1,9k läst
P
P a t r i k: Så där ja, nu har jag flyttat eller skrivit en ny presentation i "Hemsidesträngen". / Patrik
4 svar · 2,1k läst
D
dexter: Det rör på sig!!
3 svar · 1,1k läst
·
D
3 svar · 1,1k läst
·
rickardg
rickardg: De verkar ha ändrat fokus nu mer på stallbyggnader, innan var det bara en kort notis på hemsidan om att de kunde göra det men efter ägarbytet har de mer info om stallbyggande, så nu framstår det som mer logiskt med sådan sponsring ja. Den nya inriktningen kanske beror på att Bökebergs gård är de nya ägarna av Alfa stenhus (Så nyheten på Alfa Stenhus hemsida om att "Bökebergs Gård
26 svar · 12,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.