N
Noseone: Jag kan ju ha tolkat tabellen fel.
13 svar · 5,3k läst
L
Liljekonvalj: [citat] Det blir kul att få läsa, för vi siktar också på lösvirke! Vi kommer dock göra så lite som möjligt själva. Tomtköp är precis (bokstavligen) klart, men det blev i stockholmsförort istället.
23 svar · 12,5k läst
·
Magnus Ladulås
Magnus Ladulås: [citat] Fint! Hur är det färgat och vad har ni använt för hårdvaxolja? Är det hårdvaxolja med färgpigment i sig från början?
51 svar · 23,2k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Välkommen till forumet! [citat] Hemmabyggd av skräpvirke. Så ful att den nog inte skulle fastna på en bild. [citat] Ved. [citat] Kanske vid fem till femton tillfällen per år. [citat] Alltid "fast uppställd" utomhus sommartid. Den kan eventuellt få bo i någon bod vintertid. [citat] Inte så mycket åsikter. Bra att den är gjord i trä så att man inte sabbar kedjan när man
2 svar · 1,6k läst
K
katten12: Nu går det frammåt med stormsteg!!! Vitmålat överallt!!
52 svar · 9,7k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Snyggt och prydligt utan att vara dominerande (vilket många jättetrapp-projekt blir). Passar bra till huset.:)
6 svar · 12,6k läst
·
T
TouchofGrey: Listerna skrapades rent från vit färg och gavs ett lager linolja. Jag hade förväntat mig en mörkare ton på trät, så jag blev tippsad om att betsa istället. Resultatet blev ok, men dom ska slipas bättre, för att alla små märken och repor syntes tydligt. [bild] [bild] [bild] [bild] Vi har valt ut denna tapet, som kommer att sitta på den påbörjade väggen i vardagsrummet. Dom betsade
15 svar · 5,0k läst
·
MTech
MTech: Klar förutom fönster, det tar jag den dagen jag hittar något lämpligt! [bild]
4 svar · 7,6k läst
·
N
NinaE: [citat] Whirlpool hörde till slut av sig och istället för kompensation så ville de byta ut kylskåpet till ett nytt. Det kändes ju lite onödigt, men samtidigt väldigt generöst från Whirlpools sida. Dock blev jag mindre glad när de berättade att det "gamla" kylskåpet skulle kasseras. Det känns ju ganska onödigt miljömässigt pga ett pyttelitet skönhetsfel. Dock så fanns inte samma
86 svar · 29,2k läst
·
S
Spikarna: Hej! Då vi är i farten och ska bygga nytt, Villa Nybro från Smålandsvillan, så passar vi på att lägga ut lite uppdateringar under resans gång på vår nya fina husblogg: http://villanybrobygget.wordpress.com Kolla gärna in o lämna en kommentar eller två. Hoppas det smakar.
0 svar · 2,7k läst
bonnier
bonnier: Det gäller att prioritera :)
31 svar · 14,3k läst
·
Y
Yrrol: Mmmmm det är inte lätt att bo ensam i ett bygge, mycket man körfast på. :confused: Placera vattenslangen och fyll hålet. :sly: I vilken stad bor du i, ifall det inte är sjukt långt bort så kan jag försöka hjälpa till med ställningen.
66 svar · 27,5k läst
·
J
Jocke 82: Har glömt bort att hålla liv i tråden ! Men här kommer ett par bilder .hoppas att någon kan få inspiration eller tycker att man har gjort något vettigt
2 svar · 3,3k läst
·
G
Gusen: Finansering / Budget Då vi har den slutliga träffen med banken imorgon tänkte jag att nästa lämpliga tema är hur vi planerar runt budget och finansering. Vår totala husbudget baserar vi på två premiser: 1. De pengar vi avser att lägga in som egetkapital skall minst utöra 30% 2. Utan att planera in någon inflation etc skall vi med våra nuvarande löner kunna amortera av på 25 år.
12 svar · 3,8k läst
·
M
Merca Kungen: Tack. Japp. Första delen fram till stolpen (mot huset) blir tegelpannor. Den delen som är över poolen blir klar kanalplast. Sen ska stolparna kläs in så dom blir lite grövre, samt att allt ska målas vitt och glasas in.
2 svar · 4,4k läst
·
Granisen
Granisen: [bild]
3 svar · 1,2k läst
·
Granisen
3 svar · 1,2k läst
·
J
Jugend: Jag hade inte varit orolig för det. Titta efter sprickor.
2 svar · 2,1k läst
F
Fredrik Å: Jag fick pappret hos den lokale färgaffären. Den våden som är skadad borde bara vara riva ner och sen limma nytt papper och måla. Använd vävlim. Jag har hört att man kan använda tidningspapper i brist på annat men jag har inte provat. Frågan är om man inte kan gå till sin närmsta blomsterhandlare och tigga papper.Det bruna blomsterpappret är misstänkt likt det jag fick av Colorama
14 svar · 3,8k läst
·
Flöjten5
Flöjten5: I vintras började vi att riva ner det gamla uthuset, som var mögligt och på väg att falla ihop. Dessutom var det fyllt med massa bråte från tidigare ägarinnan. Jag tror att vi hamnade på 15 vändor till tippen. Och till slut blev vi lite tjenis med personalen där haha. Taket bestod av plåt lagt på reglar som var reglade på vattbrädor. Antaglige har det legat tegel där innan. Under
0 svar · 1,5k läst
·
S
saiter: Vad hände sen??? //AA
11 svar · 10,8k läst
O
Omikr0n: Tänkte att jag lägger upp en bild på huset i alla fall. Mer bilder kommer senare :) /Jimmy [bild]
1 svar · 2,8k läst
·
B
berne88: VVS: 0kr El: 2000
35 svar · 24,6k läst
·
skruffse
skruffse: Riktigt snyggt när det är lite radie på altaner inte bara kantiga om många dessvärre gör.
36 svar · 26,7k läst
·
F
Fingon: Bänkskivor, kylskåp mm Bänkskivorna blev oväntat klara för leverans nära två veckor för tidigt! Vi får vara glada att det inte var åt andra hållet. Nu sitter de på plats. Mörkgrå mattborstad granit från Lapital Stenfirma i Järfälla blev det. [bild] [bild] Även kyl/frys har levererats och står på plats :) [bild] [bild] Vi har även packat upp lite lådinredning. Här är tre
14 svar · 8,1k läst
·
CheeseMan
CheeseMan: Det kommer bli en kruka eller liknande i lådan. Den är alltså inte byggd för att ha jord direkt i. Inte just nu i alla fall...
2 svar · 7,6k läst
·
jackt
jackt: Japp, det har hela tiden använts som tänkt. Nu sista åren har det ökat då bägge föräldrarna är pensionärer..
22 svar · 15,1k läst
·
PG Lindgren
PG Lindgren: Kan bilderna vara för stora? Finns det någon maxstorlek på uppladdade bilder? Tycker det verkar konstigt då jag inte ens kan redigera i mitt eget inlägg...
7 svar · 2,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.