L
LisaVrålet: Finns det någon aktiv tråd för oss Svärtingebyggare, eller ska man försöka sig på att skaka liv i den här? :)
331 svar · 47,8k läst
·
DennisCA
DennisCA: Några bilder till, ser lite mera färdigt ut, väntat och väntat på bättre väder så vi kan göra gräsmattan färdig. [bild] Bilden är en stor panorama, kan klicka här för att öppna den i eget fönster/flik: https://farm1.staticflickr.com/488/17990509103_79e4e84929_k.jpg [bild]
193 svar · 93,1k läst
·
G
Gnagare i Bajenhöjden: [citat] Ser ut som Ikea: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90272063/
38 svar · 16,7k läst
·
Lexington
Lexington: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2588975/Optical-illusion-makes-look-tree-floating-mid-air.html Fast utan plasten då :)
9 svar · 9,6k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: Ska göra om ett kallförråd till en varmisolerad liten verkstad Håller på att riva ur där inne nu men skulle behöva lite uppslag och ideér ang smarta lösningar till tex hopvikbara hyllor och liknade. Måtten är ca 3700x2000 Kommer ha det mest för enklare småjobb.
0 svar · 1,5k läst
larsbj
larsbj: Finns ganska många hus från 40-50 talet med skyddsrums klassad källare, tror man fick statligt stöd för att göra källaren till skyddsrum.
3 svar · 2,0k läst
·
V
Vita Huset: Nu är vi klara med vårat projekt i källaren, ny tvättstuga (finns dokumenterat under kategori tvättstuga) och det är dags att ta tag i något nytt. Vår övervåning har varit stängd i 10 år då vi inte känt att vi behövt utrymmet, nu är barnet äldre och vi ska använda oss av två av rummen för att göra till en sovrumsdel, soff & spel del och ett förvaringsutrymme för diverse
0 svar · 1,0k läst
·
maah
maah: Det ser väldigt bra ut. Köket passar perfekt stilmässigt tycker jag. Så farligt har det ju inte dragit ut på tiden mot tidplanen, bara ca 125% :p
93 svar · 35,3k läst
·
Dizzy84
Dizzy84: En hajfena på en robotgräsklippare! 👍🏻
58 svar · 29,0k läst
·
E
Eklunda: Efter växthuset förra året har nu turen kommit till en jordkällare. Allt ingår i en plan att få en verkstadsbyggnad för mig själv - nu ska sylten och saften, potatisen och morötterna få en egen plats! Tänkte sno ritningen från Finjas hemsida. Har begärt in offerter på materialet från traktens leverantörer. Hyrde en minigrävare (vägde 1.5 ton - så så mini var den inte) igår
0 svar · 1,0k läst
·
C
CamillaHH: Kolla in och sprid vår Facebook-sida! Här hittar du även all information om hur du ska gå tillväga om du vill medverka i programmet! :thumbup: https://www.facebook.com/bygghjalp
4 svar · 3,8k läst
·
L
l45b: Kan vara positivt med regn. Krockade med ett träd för några månader sen så förstörde kofångare, grill, huv, kondensor. Så har åkt runt med den luffigaste fronten. Men tog mig lite tid i garaget och skruvade på en ny front, samt bytte kondensor så att numera ens AC kyler isbitar. Alla fästen var intryckta, men gasol, hammare, rörtång, svets gjorde susen. [bild] [bild] så nu
17 svar · 3,6k läst
·
G
Gnagare i Bajenhöjden: Fint renoverat! Men synd att det urtjusiga funkisköket inte överlevde.
2 svar · 2,1k läst
·
T
Tomas Andersson: Inte så svårt att träffa volymknappen på en ipad eftersom dom är stor som en mindre fjärr. Men jag kan se iden med en fjärr man kan. Jag hade för en massa år sedan fjärr i bilen och det var mycket bra när man kunde sköta stereon utan att titta. Angående irule på ipad ersätter den så många tryck vid uppstart att jag tror inte 5 original fjärrkontroller inte skulle räcka. Så som
33 svar · 11,3k läst
·
A
Ashe: Jag bloggar om vårt Villa Kalmar-bygge på http://drommen-om-ett-hus.blogspot.se Vårt hus kommer på fredagen den 27:e mars.
52 svar · 26,2k läst
C
claeschrister: Som jag har saknat dessa säkringar! :-) Dåligt med uppdateringar här, men bygget går framåt. Igår kväll banade jag väg för elektrikerns kommande övningar. Hittade dessa säkringar inbyggda i väggen ovanför sovrumsdörren! 1 pkt. 16A och ett pkt. 10A. Som kuriosa kan nämnas att 10A paketet var inhandlat på BP till priset 12,25:- [bild]
18 svar · 6,3k läst
·
O
Odjuret: Låter som det hela andas lite konstigt ;) Är du orolig kolla med oss här på forumet för lite idéer
4 svar · 1,0k läst
U
under_construction: Har haft en del att göra men nu har jag hittat några foton på det blivande gästrummet/kontoret. Under rivandet. Avknoppningen från övervåningens element korsar ett par väggar. Ventilationsrör av eternit. [bild] Nu är allt ute och jag har fått på ett lager färg på taket. [bild]
10 svar · 4,2k läst
·
T
tank77: [citat] Vet du inte vad du har för fabrikat på ditt hus människa?:eek:
10 svar · 4,7k läst
·
Semiproffset
Semiproffset: [citat] Hej. Tror jag tog på 480m2. Ska kolla när jag kommer hem..
9 svar · 4,7k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Vi håller på att restaurera våra dörrar från 1920, mycket värmepistol och diverse verktyg i olika former för att komma åt i profilerna. Börja med att ta bort kittet och rutorna. Karmvirke kan du köpa och sedan fräsa till falsdjupet för just ditt dörrblad
1 svar · 4,1k läst
·
laidback
laidback: Riktigt grymt! Snyggt jobbat!
5 svar · 2,7k läst
·
Semiproffset
Semiproffset: [citat] Hej. Jag funderar lite på det praktiska med att låta det stora sovrummet även agera passage åt det lilla rummet. Jag hade nog trots att det tar lite plats försökt att bygga en gång från hallen in till det lilla sovrummet. dels kanske ett barnrum inte måste vara så stort? Samt att man kan röra sig fritt i huset utan att störa andra. Jag mekade lite med planlösningoen och hur
45 svar · 29,0k läst
·
N
Nillea: Nu är det färdigtmåla, handtagen är tillbaka och belysningen ordnad [bild] [bild] [bild] Lite orättvist att jämföra med mäklarbilderna, när jag ser dem så undrar jag varför vi behövde renovera... [bild] Men nu finns det diskmaskin, köksfläkt, mer och användbar bänkyta och framförallt är bänkarna i modern höjd och inte på tre olika höjder och vi har belysning även när det
32 svar · 17,6k läst
·
Ramnemark
Ramnemark: Lite andra bilder med bättre kamera. Tyvärr är jag ingen vidare fotograf :) [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
53 svar · 9,8k läst
·
V
Villa Natura: Kommer snart!
2 svar · 1,2k läst
·
V
2 svar · 1,2k läst
·
S
Sappenasse: Kanon, tack för svaren och trevlig helg!
3 svar · 1,0k läst
A
Andersson 85: [bild] Det är bara skrapa på om man vill ha fina gamla massiva spegeldörrar 😊
21 svar · 12,7k läst
·
MathiasS
MathiasS: Jag har aldrig provat rullspackel men hur det kommer till väggen måste väl vara underordnat....
3 svar · 1,1k läst
Gimner
Gimner: Tommy kommer avlopps rören från hornbach med? inte för att skrämma dig men jag är inte 100 på om dom får lov att gjutas in deras rör. Om du tittar på märkningen ska som vara märkta BD inte bara B http://gelia.se/Global/_SV/Tips%20o%20Guider/Info%20tips%20guide%20vvs/rorlathund_1005.pdf
5 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.