7 993 läst ·
1 svar
8k läst
1 svar
Myresjöhus Smart 75+
Hej,
Tänkte bara delge er lite info om vårt husbygge. Vi eftersökte tomter i ett specifikt område, och fann en tomt som skulle passa vårt behov (garage, kollektivtrafik, närhet till hav och jobb).
Dock var tomten knuten till en husleverantör (Myrsjöhus) och när efter många om och men kom i kontakt med säljaren av tomten hade förutsättningarna ändrats. Tomten skulle nu styckas, och parhus uppföras, Smart 75+.
Det var kanske inte vad vi tänkt oss, men vi bokade en tid med hussäljaren och fick en presentation av projektet och en kalkyl.
Vi beslutade efter lite tanketid att hoppa på projektet.
Så nu är förutsättningarna följande:
800 kvm tomt
Huset landar på ca 138 kvm med förhöjt väggliv.
Iom att huset är parbyggt så ingick det takfönster istället.
Garage på 60 kvm
Husbygget kom igång efter ett halvår pga strul m Lantmäteriet om delningen av en av tomterna.
4 hus kommer att uppföras, och två ytterligare är planerade. Blir en liten villagata mao.
Vi har dokumenterat processen och följ gärna arbetet på denna Facebook-sida:
https://www.facebook.com/pierre.hal...10152906524257388.1073741832.702712387&type=3
MVH
Pierre
Tänkte bara delge er lite info om vårt husbygge. Vi eftersökte tomter i ett specifikt område, och fann en tomt som skulle passa vårt behov (garage, kollektivtrafik, närhet till hav och jobb).
Dock var tomten knuten till en husleverantör (Myrsjöhus) och när efter många om och men kom i kontakt med säljaren av tomten hade förutsättningarna ändrats. Tomten skulle nu styckas, och parhus uppföras, Smart 75+.
Det var kanske inte vad vi tänkt oss, men vi bokade en tid med hussäljaren och fick en presentation av projektet och en kalkyl.
Vi beslutade efter lite tanketid att hoppa på projektet.
Så nu är förutsättningarna följande:
800 kvm tomt
Huset landar på ca 138 kvm med förhöjt väggliv.
Iom att huset är parbyggt så ingick det takfönster istället.
Garage på 60 kvm
Husbygget kom igång efter ett halvår pga strul m Lantmäteriet om delningen av en av tomterna.
4 hus kommer att uppföras, och två ytterligare är planerade. Blir en liten villagata mao.
Vi har dokumenterat processen och följ gärna arbetet på denna Facebook-sida:
https://www.facebook.com/pierre.hal...10152906524257388.1073741832.702712387&type=3
MVH
Pierre
Hej!
Vi är på gång att bygga samma husmodell. Vad kostade ert bygge? Blev ni nöjda?
Mvh
Sofie
QUOTE=Dirtyharrys;2052655]Hej,
Tänkte bara delge er lite info om vårt husbygge. Vi eftersökte tomter i ett specifikt område, och fann en tomt som skulle passa vårt behov (garage, kollektivtrafik, närhet till hav och jobb).
Dock var tomten knuten till en husleverantör (Myrsjöhus) och när efter många om och men kom i kontakt med säljaren av tomten hade förutsättningarna ändrats. Tomten skulle nu styckas, och parhus uppföras, Smart 75+.
Det var kanske inte vad vi tänkt oss, men vi bokade en tid med hussäljaren och fick en presentation av projektet och en kalkyl.
Vi beslutade efter lite tanketid att hoppa på projektet.
Så nu är förutsättningarna följande:
800 kvm tomt
Huset landar på ca 138 kvm med förhöjt väggliv.
Iom att huset är parbyggt så ingick det takfönster istället.
Garage på 60 kvm
Husbygget kom igång efter ett halvår pga strul m Lantmäteriet om delningen av en av tomterna.
4 hus kommer att uppföras, och två ytterligare är planerade. Blir en liten villagata mao.
Vi har dokumenterat processen och följ gärna arbetet på denna Facebook-sida:
https://www.facebook.com/pierre.hal...10152906524257388.1073741832.702712387&type=3
MVH
Pierre[/QUOTE]
Vi är på gång att bygga samma husmodell. Vad kostade ert bygge? Blev ni nöjda?
Mvh
Sofie
QUOTE=Dirtyharrys;2052655]Hej,
Tänkte bara delge er lite info om vårt husbygge. Vi eftersökte tomter i ett specifikt område, och fann en tomt som skulle passa vårt behov (garage, kollektivtrafik, närhet till hav och jobb).
Dock var tomten knuten till en husleverantör (Myrsjöhus) och när efter många om och men kom i kontakt med säljaren av tomten hade förutsättningarna ändrats. Tomten skulle nu styckas, och parhus uppföras, Smart 75+.
Det var kanske inte vad vi tänkt oss, men vi bokade en tid med hussäljaren och fick en presentation av projektet och en kalkyl.
Vi beslutade efter lite tanketid att hoppa på projektet.
Så nu är förutsättningarna följande:
800 kvm tomt
Huset landar på ca 138 kvm med förhöjt väggliv.
Iom att huset är parbyggt så ingick det takfönster istället.
Garage på 60 kvm
Husbygget kom igång efter ett halvår pga strul m Lantmäteriet om delningen av en av tomterna.
4 hus kommer att uppföras, och två ytterligare är planerade. Blir en liten villagata mao.
Vi har dokumenterat processen och följ gärna arbetet på denna Facebook-sida:
https://www.facebook.com/pierre.hal...10152906524257388.1073741832.702712387&type=3
MVH
Pierre[/QUOTE]
Klicka här för att svara