25 662 läst ·
69 svar
26k läst
69 svar
21-åring husägare och noll erfarenhet, löpande projekttråd
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
Yrrol skrev:Röstar på Makita. Min erfarenhet av senaste modellerna är att Boschen kanske är starkare med sitt nya batteri, men chucken är ocentrerad. Köpte en, lämnade in på verkstad, dom bytte delar, men blev inte riktigt centrerat för det. Riktigt irriterande när man ska borra. Kollade butiken övriga Bosch som också hade ocentrerat.
Makitan ligger bättre i min hand dessutom. 3e makitan jag har nu, inte för att dom är slut utan för att jag gillar dom.
Fast, jag använder min lilla milwaukee betydligt oftare på jobbet än fullstorleks makitan. (skruvar mest)
Räckte inte tapeterna hela vägen ner?
Vet inte hur du värmer huset men om det är något som drar el så är det kul att ha en elmätare till den pannan... iaf om man är loggnörd..
/såg nu att du har elradiatorer och då blir det nog bara jobbigt att fåtill en mätare för samtliga/
Min tanke är att inte använda elradiatorerna, utan endast köra med luft/luft-värmepumpen och min värmeförflyttare. Jag är intresserad av energiförbrukning/tempar osv och kommer definitivt greja med detta senare. Värmepumpen sitter med stickkontakt så där är inga konstigheter att sätta en elmätare emellan.
Jag har en Makita som jag kört ganska hårt med nu i flera år och är väldigt nöjd. Var fundersam i början på att batterierna inte var så stora, men man fick med 2 st och de laddar fullt på 15-20 minuter...
Vår DeWalt skruvis funkar utmärkt.. Den har funkat för två dansbanor (stora uteplatser) och alla möjliga och omöjliga inomhusrenoveringar.. Dock är båda batterierna halvdöda nu efter 6-7 år :/ maken spanar lite på marknaden nu efter en värdig efterföljare..
jag gillar min aeg som är snäppet mindre..
ser fram emot uppdateringar i tråden.. Spännande projekt!
lycka till
Med vänlig hälsning,
Sandra
jag gillar min aeg som är snäppet mindre..
ser fram emot uppdateringar i tråden.. Spännande projekt!
lycka till
Med vänlig hälsning,
Sandra
Ursäkta förvirringen men vad gällande skruvdragare måste jag rekommendera Panasonic ( svart maskin) 14,4V och 3 Ah batteri. Haft den i jobbet i flera år nu och är sjukt nöjd. Nu ska jag bara investera i en slagskruvdragare i samma serie.
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
Hej på er! Roligt att höra era åsikter om skruvdragare, även fast alla tycker olika..
Måste säga att Hitachin jag lånar ligger jäkligt skönt i handen. Så nu inväntar jag bara någon bra deal på den.
Hur som helst är köket uppsmällt! Är verkligen positivt överraskad över hur lätt det gick. Visst, det var rätt enformigt och tidskrävande att sätta ihop 20 lådor, men resultatet är jag nöjd med! Nu inväntas elektriker för det sista arbetet för att få ljus i taket och i fönstersmyg. Sedan ska blandaren dit och kakel upp på väggarna.
Värmeförlyttaren. Ännu ej inkopplad.
/Fredrik
Hur som helst är köket uppsmällt! Är verkligen positivt överraskad över hur lätt det gick. Visst, det var rätt enformigt och tidskrävande att sätta ihop 20 lådor, men resultatet är jag nöjd med! Nu inväntas elektriker för det sista arbetet för att få ljus i taket och i fönstersmyg. Sedan ska blandaren dit och kakel upp på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Värmeförlyttaren. Ännu ej inkopplad.
Logga in
Skapa konto
/Fredrik
Skall man flytta värme effektivt så är det bra att gå upp i fläktstorlek, köpte själv en S&P 125 mm supersilence med 2 hastigheter som jag blev mycket nöjd med efter tidigare erfarenheter med mindre fläktmodeller typ pax genom vägg...
Klicka här för att svara