Chainsaw_
Chainsaw_: [citat] Jag köpte hem dom, och det visade sig att det finns 3 lägen att välja på. Hur mycket lutningen (15°) är i cm det vet jag inte. Jag har valt mellanläget iaf, och det funkade bra för mig!
2 svar · 1,6k läst
P
Per Ingemansson: Hej! Har lyckats få till en skål av en sten med hjälp av lite verktyg, se bifogad bild. Tycker det var ett kul projekt och skulle vilja fortsätta med att tillverka fler skålar. Funderar dock på om det finns bättre verktyg för ändamålet. Speciellt slipningen bedömer jag kunde gjorts i ytterligare något steg för att effektivisera och minska förbrukningen av material. Det tog ca en
0 svar · 1,8k läst
·
M
Mhw: Nu är badrummets ytskick klart, i veckan blir allt utom duschväggarna uppsatta då dom inte kommit än. [bild] [bild] I köket är det nu min tur att ta över och spackla, slipa, måla, lägga parkett och sätta upp köket. [bild] [bild] [bild] [bild]
35 svar · 13,3k läst
·
W
whak: Sjjukt, håller på med exakt likadant projekt som dig. Snyggt
1 svar · 2,3k läst
·
C
charlie.bananaking: [citat] Tack så mycket! Nej, ingen arkitekt inblandad, allt är från eget huvud! :D Vi började spåna på en planlösning och har nästan hållt vid samma idé ända från start, känns som att det kommer kännas välplanerat och ändå som en samhörighet mellan det gamla huset och tillbyggnaden. Det är iallafall det vi hoppas på ;)
11 svar · 5,3k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Hej, sent svar, men jag har kört järnvitrol på den första delen medans den andra, tornet har fått gråna av sig själv. En dag kommer jag köra hela huset, då kan det vara bra med alternativ..
100 svar · 39,1k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Eller höghus som syns från halva Stockholm
36 svar · 30,8k läst
·
B
ba_2009: Medans vi försöker bestämma oss om vad vi ska göra med taket i sovrummet, så rev vi ut det sista ur rummet bredvid som ska bli arbetsrum. Här är taket i mycket bättre skick :) Här var det ett litet extrakök tidigare, tidigare ägare berättade att de brukade hyra ut övervåningen på sommaren och själva bo i källaren. [bild] [bild] Här var det plastmatta på golvet, och rummets enda
4 svar · 1,2k läst
·
R
Rebecka B: Superfint! Vart beställer ni fönstren ifrån?
21 svar · 10,4k läst
·
K
katten12: Köket har sakta men säkert börjat få upp lite passbitar, men annars står det lite på vänt just nu. Insåg när jag gjorde kaklet att spackel, fog, kakelsplitter gör allt jäkligt skitigt. Och vi ska ha klinkers i entrèn i hallen. Så innan vi får upp finsnickerierna i köket dvs fronterna, så ville vi göra klart allt klet och kladd jobb först så ingen olycka råkar ske med kladd på
15 svar · 4,1k läst
·
M
mxjolle: Kul med ett till fågelforshus, blir till att följa. Vi har ett också, 105+129 med inredd källare. Ligger på 13kwh per år med bergvärme. 95mm mineralull i väggarna. Tak vet jag ej.
42 svar · 13,2k läst
·
R
Redlös: [citat] De har 15 cm överlapp och klisterkant, så det är helt vattentätt. Jag tänkte tejpa på insidan också.
66 svar · 15,9k läst
·
Mathias12
Mathias12: Lyfter tråden, hoppas på uppdatering snart. Ett mycket trevligt garage bygge. //Mathias
512 svar · 460,7k läst
·
rickardg
rickardg: [citat] ja, alla bonus-rum blev i stort sett klara inom 3-4 år, sen är det lite småfix som tagit längre tid än så som tex stenläggning på garageuppfarten, tak över entré, bänkar och skåp i garage/verkstad mm, är även saker som fortfarande inte är klara efter snart 7 år som tex alla finesser jag tänkt mig i hemautomationsystsemet, frikyla, en del pyssel i trädgården mm.. gäller
10 svar · 3,3k läst
simpa81
simpa81: [citat] Aha, jag förstår :) Du får göra en projekttråd för din simulator!
349 svar · 236,7k läst
·
G
gusemi: Fasen vad rolig läsning och tittning! Du verkar kunna en massa, en annan är som den där meme-hunden i labbrock som inte har en aning om vad den håller på med. Är själv nybliven ägare av ett hus från -63 som börjar välbehövlig kärlek efter år av försummelse så jag hittar många nyttiga tips i din tråd. Ska absolut undersöka våra träväggar i källaren och fundera på
100 svar · 115,1k läst
·
H
halj: Haha, ja största vattenskadan som kan ske är väl parketten. Kul att höra av andra ytongare!
8 svar · 3,6k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Jag förstår tidsproblemet, men efter tio papp på vettig huggarutrustning har du ju...vettig huggarutrustning! ;)
220 svar · 66,7k läst
·
D
Det_finns_inte_skrot: Har under tid fnulat på vad man kan göra av ett outnyttjat hörn under tak där maskiner för länge sedan förvarades. Vill gärna skapa ett stort mysrum eller liknande där man kan sitta och njuta av utsikten och ha ett skrivbord och skriva. Av bilderna framgår var jag tänkt ingångar till befintliga rum. Det nya rummet (eller vad det nu blir) kommer bli det sammanlänkar två separata
0 svar · 1,1k läst
·
S
Sulo: Bra input. Inte tänkt på det :thinking: Uppvärmt vore nice. Ska räkna på vad det kan kosta med isolerglas (y)
3 svar · 3,0k läst
·
SC Aero
SC Aero: Bra jobbat
66 svar · 47,2k läst
·
E
El-Löken66: Vem sköter anläggningen, byter ljuskällor och sådant? Vems mark står stolparna på, är det en tomtägare eller många? Det vad gäller stolparna, sen är ju även frågan om elsäkerheten. Är utlösningsvillkor er uppfyllt, PEN i form av koncentrisk skärm av vilken area? Passerar folk och hundar är detta också en säkerhetsfråga minst lika angelägen som skyddet ljuset skapar för att
9 svar · 1,5k läst
R
robbah: Blir bra det där
4 svar · 4,9k läst
Fulkemisten
Fulkemisten: Jo. Jag hade förråd i bastun som fanns när vi flyttade in. Använde den aldrig på ett helt år. Det slutade raskt med att jag omdisponerade ytan totalt när vi grävde ur källaren och gjorde en mindre förrådsdel istället. Nu har jag bara kvar det som ryms på 8 kvm. Sen skaffade jag badtunna istället, det gillar jag, andra gillar att basta. Jag tror också att det är högst osannolikt
110 svar · 71,6k läst
·
D
dennis_f: Vi hade en gigantisk björk vid infarten som hade en hel del defekter och när en av de större grenarna kom ner av sig själv utan att det ens blåste särskilt mycket bestämde jag mig för att ta ner den rackaren. Det blev till att kvista den och sedan ta ner stammen i delar för att inte riskera att den trillade över kyrkmuren (som är från 1400talet eller nått sånt). Skyliften har 21
25 svar · 7,2k läst
·
I
ida_aker: 3 år sen sist igen, känns som att det är den tidsramen jag håller nu för tiden. Nu påbörjas källarprojektet. Hoppas det kan vara av intresse framöver. Hastigheten kommer dock inte att vara densamma som husbygget. Två barn senare ☺️ Lägger in en statusbild hur det ser ut nu
120 svar · 86,2k läst
·
H
Hangus9080: [citat] Tätskikt på golv och uppvik 10 cm, men väggar och tak byggt enligt rum i rummet med luftspalt (bastuspecialistens råd). Tror att värmen lär driva ut fukten tillsammans med ventilationen på ett effektivt sätt. Sen tror jag inte bastun kommer att användas i den utsträckningen att det blir ett problem :)
23 svar · 5,3k läst
·
T
theresesvensson: Åh jag älskar rödfärg o modernt som kombo. Först och främst PINTEREST! så fort du hittat en bild är systemet bra på att hitta mängder. Annars Googla exempelvis "röda ladhus". Det här är min personliga smak i denne kombo: *större fönster på färre platser. *rött Plåttak med röd fasad *inga foder (helst röda fönsterbågar också....) Men det kanske är stora ändringar? Lägg
3 svar · 863 läst
T
TobiasStockholm: [citat] Bara för mig som bilderna inte funkar, varken i mobilen eller på datorn.
106 svar · 46,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.