2 657 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Jämna ut grus
Hej
Ska lägga ut grus som underlag efter att ha grävt ut en cirkel i gräsmattan för en pool som står på mark. Tomten lutar något. Har någon av er en bra idé på hur man dels ska få gruset slätt och hur man ser till att allt kommer i våg. Diameter på poolen är drygt 450 cm
Ska lägga ut grus som underlag efter att ha grävt ut en cirkel i gräsmattan för en pool som står på mark. Tomten lutar något. Har någon av er en bra idé på hur man dels ska få gruset slätt och hur man ser till att allt kommer i våg. Diameter på poolen är drygt 450 cm
Kratta/Raka, Vattenpass+träregel & vibratorplatta
Tack MattiasMattias Andreasson skrev:
Jag tackar för ditt tips, men det är lite för odetaljerat för en amatör som jag. Jag ska naturligtvis kratta och raka ut gruset. Vattenpass finns. Vibratorplatta tror jag inte behövs. Men hur mäta och få det jämnt och i våg?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Jag skulle nog kört med vibroplatta.
Gjorde inte det först.
Och gruset satte sig lite med en del små svackor.
Året efter gjorde jag om allt.
Dit med fint grus och padda.
Sen köpte jag sådan grön balkong matta.
Lyckades hitta 2 st stuvbitar som räckte åt mig.
Så slipper man känna minsta lilla gruskorn i botten.
Min pool är 5,5 m i diameter.
Gjorde inte det först.
Och gruset satte sig lite med en del små svackor.
Året efter gjorde jag om allt.
Dit med fint grus och padda.
Sen köpte jag sådan grön balkong matta.
Lyckades hitta 2 st stuvbitar som räckte åt mig.
Så slipper man känna minsta lilla gruskorn i botten.
Min pool är 5,5 m i diameter.
Om vattenåass finns så behöver du inte mäta något för att få det jämnt. Bara att lägga passet på ytan så ser du om det är jämnt, ojämnt, lutar eller är i våg.G Grilljanne skrev:
Klicka här för att svara