N
Nypansson: Tjenare, ja den funkar nu... jag testade att byta de 2 reläna som sitter på kortet men har ju ingen aning huruvida de är inblandade i "laddningen" då jag inte har tillgång till ngt El schema men nu funkar den iaf.. så kanske var det det som var felet eller så var det glapp eller något annat som blev bra efter en demontering/montering och rengöring av kontaktstycken.
2 svar · 1,2k läst
E
EI60: Hej! Ny här och tänkte be om hjälp direkt :o. Jag har sökt och letat men har inte hittat något specifikt som kan hjälpa mig. Har införskaffat mig en Landroid M800. Insåg efter att jag packat upp den och dragit kabel osv att själva laddstationen måste stå på ett speciellt håll enl anvisningar. Jag har placerat stationen på sidan/baksidan av mitt hus och roboten vill inte hitta hem
0 svar · 2,4k läst
·
P
perandersin: Vad jag kan se slumpas det. Jag har två ytor med 50/50 fördelning, och den går inte varannan till den ena och varannan till den andra. Utan jag har flera gånger sett att den tar samma två gånger i rad. Men jag har inte kollat en längre tid för att se om den verkligen gör 50/50.
44 svar · 37,5k läst
·
H
hempularen: Nu har vi raderat två inlägg gjorda av den här firman. En firma som känner sig tvungna att "uppfinna" nöjda kunder, har uppenbarligen inga nöjda kunder. Oseriöst! /moderator
1 svar · 1,6k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Utmärkt tips! Nyttjade det precis för att avgränsa en extra parkeringsplats för elbilen vid trefasuttaget på uthuset. En trappbrytare i ena änden där kablarna delar sig, sen var det klart. Det går kanske med en vanlig brytare på alternativslingan också, men då får man ju bara halva strömmen i kabeln – vet inte om det spelar någon roll.
9 svar · 6,3k läst
·
F
Flygare60: Ok så inget att lägga ner en massa jobb på då
11 svar · 13,5k läst
·
T
tlsv: Hej, det är samma manual som till Robomow 630. Den kan inte styras med mobil, fjärrkontroll ingår inte och det verkar som man inte kan uppdatera programvaran med smartmow om man kollar Robomow sida för uppdateringar. Hitills är jag mycket nöjd men mitt köp av en gul Robomov:)
3 svar · 5,9k läst
D
Daniel_82: Kanske inte så bra info i efterskott men kände lika bra nämna. Blocket har ju Blocketpacket. Att man betalar när man hämtar ut varan sedan har man 24 h på sig att godkänna varan (att anmäla om något är fel). Vist kostar 99 kr extra men beroende på priset på varan man köper så kan ju vara värt det.
8 svar · 2,3k läst
J
Jonas Lindholm: Hej, ny i detta forum och hoppas få lite hjälp. När jag skall dra igång klipparn för säsongen upptäcker jag att alla kablarna ut från transmittern till robothuset (Stiga Autoclip 520) har åkt ur kontakten. Är det ngn som kan skriva i vilken ordning de skall sitta? Tacksam för svar, Jonas
0 svar · 953 läst
H
Harald Blåtumme: Det där är en enkel gräsmatta för tex en Worx, inga som helst problem. Behövs förmodligen inte ens ställa in zonklippning, den fixar det på det förprogrammerade läget. Köp en som passar din klippyta.
4 svar · 1,3k läst
·
legion
legion: Nej, om jag inte minns fel är Partner namnet som McCullochs produkter hade mellan 1999 och 2008 när HQ bara ägde deras europeiska verksamhet. Sedan 08 äger de hela varumärket.
3 svar · 1,3k läst
E
etompau: Du hittar manualer och en återförsäljarlista på Husqvarnas hemsida.
14 svar · 2,4k läst
pacman42
pacman42: Då får ju gräset vila och resa sig också, så det är väl en bra lösning på mer än ett sätt... Annars hade ni ju kunnat ha sensorer som känner av om den andra klipparen är ute och klipper, då bryts ett relä till den andra slingan så att inte den klipparen kan köra. Och vice versa. Då får man ut maximal klipptid genom att en klippare laddar när den andra klipper... ;-) Se bara
11 svar · 5,1k läst
G
Grief: [citat] Jepp, de är korkade eftersom de inte inser att service är värt allt. Iom ledningens "förtydligande" av prisgarantin är möjligheten borta. Med tanke på deras kompetens i övrigt känns det bara bra att ha Clas Ohlson som säljare istället. Lägg upp din film på din 791 på din 1500 kvm-matta igen. Vill reta HQ-grannen :)
19 svar · 3,6k läst
·
K
Kubikton: Det tror jag inte men hade jag undrat så hade jag frågat ;) Inte det den här tråden handlar om.
4 svar · 6,2k läst
galento
galento: Man lade in programvaran på nytt och då funkade den som vanligt,gött :thumbup::) De hade inte hört talas om olika programvaror för hjulmotorerna utan sa att hastigheten skötte klipparen själv.
3 svar · 2,1k läst
M
moonlightfarmer: Jag har gjort en övergång till min Automower där lade jag kabeln närmare hitåt i bild då HQ går på vänster sida om guiden om man tittar mot laddstationen. Ena guiden ligger bara 35 cm från begränsingskabeln. Jag har två guidekablar över den passagen med 5cm mellan dom. Min passage är dock ca 1m. Men rör är billigt! Lägg i flera rör! :)
12 svar · 20,7k läst
·
M
m96olsen: Jag satte i ett nytt batteri i min 220ac inför våren och bytte från 2200 till 4500mAh men noterade att klipptiderna fortfarande ligger på ~20 minuter fast den säger att ca 90% av batteriet är kvar. I sling-test menyn ser jag att den fortfarande bara laddar till 2200 när den är full. Körde den på manuell idag med ganska långt gräs och den klockade 215 minuter innan jag skickade
0 svar · 9,7k läst
Buuzzz
Buuzzz: Är nu nere på två klippare när jag sonderat terrängen. Automower eller Viking skall införskaffas. Men går mitt passageproblem att lösa. För att ta sig från framsidan till baksidan av huset så måste klipparen antingen köra mellan hus och garage (som består av skifferplattor med stenmjöl mellan) eller via garageuppfarten (som består av kullersten). Det blir naturligtvis lite
0 svar · 3,6k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Tidsmässigt var det inga problem, men lite annat har strulat. Dels räckte inte kabeln på långa vägar. Köpte ett stort kit, alltså 400 m, men hade nog behövt 200 m till. Nu fick det bli en reducerad yta för att komma igång. Långsmal tomt och husen mitt på, men ändå. Lite surt när man väljer största och ändå får hem för lite prylar. Dels går klipparen 2–3 minuter för att sen
2 svar · 5,1k läst
R
Robbalove: För mig krävdes det stora paketet till en gräsyta på ca 350 kvm. Dock relativt komplex yta med 10 öar och jag har även gömt undan lite extrakabel på ett antal ställen för att kunna vara mer flexibel, men ändå. Har dessutom varit tvungen att köpa till ca 200 märlor utöver de som följde med det stora paketet. HQ:s uppskattning av vilken kabellängd som behövs är ett skämt.
7 svar · 4,8k läst
·
F
Flygare60: Hej Jag har just beställt in Sileno med montering. Ja det är nog ingen större affär att gräva ned den själv men just nu så har jag lite trassel med en fot och då är det ju lika bra att ta emot lite proffshjälp. Dessutom så borde det ju bli en ganska bekymmersfri anläggning på en gång tänker jag.
2 svar · 1,9k läst
N
nihon: Hej, Har märkt att mina knivar bara slits på ena sidan. Som jag förstår det så skall rotationsriktningen på knivdisken växla varje gång klipparen lämnar laddstation. Någon som råkat ut för samma problem och har några tips på lösning ? Tack på förhand !
0 svar · 3,2k läst
N
nortish: Bra inputs. Övergången för min del är nog inga problem för någon av modellerna. Den är inte så skarp. Hörde även någonstans att man bör lägga guideslingan diagonalt i denna typen av sluttningar. Misstänker att det hjälper vid övergången också .
5 svar · 4,2k läst
thomas33
thomas33: [citat] Största risken är att Biltema helt plötsligt inte har några reservdelar och ingen annan kan hjälpa dig. Då står du med en trasig klippare och kan lika gärna slänga den.
35 svar · 35,5k läst
L
lgidaz: Är det lätt att själv byta/kolla kolen om man är bra händig? Om ja, hur?
9 svar · 7,0k läst
·
L
lgidaz: Kan en tämligen händig man byta drivhjulskol själv? Om ja, hur?
0 svar · 3,1k läst
H
Husqvarna220Ac: Samt att den går oftast under det ganska torra halvåret..
7 svar · 2,2k läst
H
Harald Blåtumme: Såg denna tråd först nu (men en extremt gammal tråd förvisso). Jag tycker råden varit vettiga, skulle själv inte rekommendera tex en Worx för detta jobb dvs de som måste förlita sig enbart på begränsningsslingan. Hoppas det gick att hitta en bra lösning, skulle själv kikat på klippare som har guidekabel i detta scenario.
19 svar · 13,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.