3 969 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Robomower vs WOLF-Garten Robo Scooter?
Hej
Jag hade bestämt mej för att skaffa en Robomower men när jag satt och letade pris så hittade jag på WOLF-Garten Robo Scooter som utger sej för att vara exakt samma klippare fast med andra färger.
Ser ut som att de som de säljer som "årets" modell är Robomows förra årets, e.g RS622 som säljs som Robo Scooter 1800.
Min fråga är om någon har någon erfarenhet alls av detta märke? Behöver nödvändigtvis inte vara just robotklippare (även om det är mest intressant). Det finns en lokal verkstad som servar detta märke så jag ska även kolla med dem om de även servar robotklippare.
Jag hade bestämt mej för att skaffa en Robomower men när jag satt och letade pris så hittade jag på WOLF-Garten Robo Scooter som utger sej för att vara exakt samma klippare fast med andra färger.
Ser ut som att de som de säljer som "årets" modell är Robomows förra årets, e.g RS622 som säljs som Robo Scooter 1800.
Min fråga är om någon har någon erfarenhet alls av detta märke? Behöver nödvändigtvis inte vara just robotklippare (även om det är mest intressant). Det finns en lokal verkstad som servar detta märke så jag ska även kolla med dem om de även servar robotklippare.
Kan svara på den här tråden själv eftersom det inte verkar finnas någon annan som har erfarenhet.
Jag köpte med en Wolf-Garten på CDON (13.499
jämfört med Robomow samma (RS622) som ligger kring 18.000:- Nu verkar dock CDON höjt priset så det kanske inte är lika aktuellt längre.
I alla fall, det är samma reservdelar och samma komponenter i dem. Manualerna är identiska. Jag upplever att den kämpar på ganska bra.
Jag uppdaterade till senaste mjukvara sjäv med en kabel och instruktionsfilm från Youtube och den fick då de funktioner som saknades innan. Använder även Robomows app för att styra den och ändra de enklare inställningarna.
Än så längre så anser jag nog att detta är exakt samma klippare med andra färger.
Jag köpte med en Wolf-Garten på CDON (13.499
I alla fall, det är samma reservdelar och samma komponenter i dem. Manualerna är identiska. Jag upplever att den kämpar på ganska bra.
Jag uppdaterade till senaste mjukvara sjäv med en kabel och instruktionsfilm från Youtube och den fick då de funktioner som saknades innan. Använder även Robomows app för att styra den och ändra de enklare inställningarna.
Än så längre så anser jag nog att detta är exakt samma klippare med andra färger.
Hej!
Var laddade du ner uppdateringen? Har du kvar länken till instruktionsvideon så tar jag gärna del av den!
Jag undrar också om du vet hur man kommer in i servicemenyn?
Jag köpte min förra året och då fungerade den bra men i år vill den helst enbart kantklippa.... Det har blivit så att jag har stängt av automatiken och startar igång den själv eftersom jag då kan välja bort kantklippningen. Funkar rätt ok för min del men jag vill förstås få allt att funka som det ska igen.
Hur fungerar den annars för dig, är du nöjd?
Var laddade du ner uppdateringen? Har du kvar länken till instruktionsvideon så tar jag gärna del av den!
Jag undrar också om du vet hur man kommer in i servicemenyn?
Jag köpte min förra året och då fungerade den bra men i år vill den helst enbart kantklippa.... Det har blivit så att jag har stängt av automatiken och startar igång den själv eftersom jag då kan välja bort kantklippningen. Funkar rätt ok för min del men jag vill förstås få allt att funka som det ska igen.
Hur fungerar den annars för dig, är du nöjd?
Klicka här för att svara