4 014 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Stiga Autoclip 228 S
Hej!
Då blev det byte till en Stiga 228 S efter mycket strul med en 325:a och en tillmötesgående åf. Helt annan maskin, vilken skillnad! Men en fråga på denna modell, hur aktiverar man blåtand så man kan koppla den till appen? Hittar inget i manualen om detta?
//Rydde
Då blev det byte till en Stiga 228 S efter mycket strul med en 325:a och en tillmötesgående åf. Helt annan maskin, vilken skillnad! Men en fråga på denna modell, hur aktiverar man blåtand så man kan koppla den till appen? Hittar inget i manualen om detta?
//Rydde
Ja, man kunde ju provat det innan man frågade.....Tack boltis! Det fungerar fint att styra den med telefonen. Vilken skillnad det är mellan denna 228 och min gamla 325:a. Tystare, inte lika hårdhänt mot stolar o dylikt den kör på,lång batteritid, idag har den kört över 5 timmar på en laddning. Den hittar boet med, det hade min gamla 325:a problem med.
Designen är helt annorlunda på både klippare och bo, så en bra klippare tycker jag. Kan ju ändra sig, men så far, so good!
Designen är helt annorlunda på både klippare och bo, så en bra klippare tycker jag. Kan ju ändra sig, men så far, so good!
Hej
Står i valet mellan Stigas 228S, HQ 420, Robomow RC312.
Har bara 1 zon och hyffsat "enkel" om än typ U formad tomt.
Någon som kan peka mig åt rätt håll? Vill ha den bästa möjliga kvaliteten för ca 20 000kr.
MVH
Står i valet mellan Stigas 228S, HQ 420, Robomow RC312.
Har bara 1 zon och hyffsat "enkel" om än typ U formad tomt.
Någon som kan peka mig åt rätt håll? Vill ha den bästa möjliga kvaliteten för ca 20 000kr.
MVH
Stiga vet jag inte mycket om men HQ:n tycker jag är snäppet bättre än robomowen. Men sen har ju närheten till och förtroende för återförsäljaren väldigt stor betydelse oxå vilket man lätt glömmer i robot djungel.
Om du hade frågat mig när jag hade min 325:a så hade jag direkt sagt HQ. Nu efter min erfarenhet med 228:an är det inte lika självklart längre, mycket nöjd med denna maskin. Håller nog lite med quick, ÅF och närhet dit spelar roll såklart. Priset spelar ju oxå in, men väljer du en 228:a tror jag inte du blir missnöjd i varje fall. Kolla också upp vad du får för priset, har för mig att HQ numera säljer installations kittet separat, det ingår i Stigan.
Tack för er input
Det är svårt att välja tycker jag.
Dom verkar va bra på olika saker.
Men det är väl bara slå till på en, dom är väl ändå hyffsat bra alla modellerna 2016 jämfört med nåt år tillbaka..
Tack
Det är svårt att välja tycker jag.
Dom verkar va bra på olika saker.
Men det är väl bara slå till på en, dom är väl ändå hyffsat bra alla modellerna 2016 jämfört med nåt år tillbaka..
Tack
Klicka här för att svara