27 484 läst ·
7 svar
27k läst
7 svar
Husqvarna Automower 310, missat kalibrering/guidekabel.
Så har jag fått hemma denna och dragit begränsningskabel och guide enligt bild.
Rött = laddstation
Gul = begr.kabel
Svart = guidekabel
Dockan var trasig vid leverans så det blev ingen första kalibrering, som det står i manualen.
Hur kan jag få klipparen att följa denna ut till framsidan?
Går jag in på installation, område, Guide och testar så kör den inte alls via guidekabeln.

Rött = laddstation
Gul = begr.kabel
Svart = guidekabel
Dockan var trasig vid leverans så det blev ingen första kalibrering, som det står i manualen.
Hur kan jag få klipparen att följa denna ut till framsidan?
Går jag in på installation, område, Guide och testar så kör den inte alls via guidekabeln.

Har du kört funktionen "Installation--Hitta laddstation--Guide--Mer--Test guide" när klipparen står i laddaren, sett hur den går ut och följer guidekabeln?
Om detta fungerar, trycker du på stopp-knappen vid önskad klippstartspunkt, läser av körsträckan i displayen, och programmerar in detta i klipparen.
Om detta fungerar, trycker du på stopp-knappen vid önskad klippstartspunkt, läser av körsträckan i displayen, och programmerar in detta i klipparen.
Den funktionen fungerar bara om klipparen är utanför laddstationen.E etompau skrev:Har du kört funktionen "Installation--Hitta laddstation--Guide--Mer--Test guide" när klipparen står i laddaren, sett hur den går ut och följer guidekabeln?
Men det är ev. löst nu.
Justerade korridorbredden, satte upp ett område och testade.
Då körde den ut till framsidan, sparade distansen och började klippa.
Den hittade tillbaks när den ville ladda också.
Bara hoppas på att det fastnat nu och den går ut där typ varannan gång nu.
Satte det till 45%.
Det ser trångt ut runt guidekabeln? Om den kör in i begränsningsslingan på vägen ut så släpper den guiden och börjar klippa direkt.
Fungerade det att ställa ner korridorbredden så kan det vara det.
Fungerade det att ställa ner korridorbredden så kan det vara det.
Klicka här för att svara