Byggahus.se
Daniel_N
Daniel_N: För att vi inte ska få en massa trådar om samma klippare så har jag stängt denna tråd och hänvisar istället hit: http://www.byggahus.se/forum/traed-buskar-haeckar-graesmattor/144555-husqvarna-automower.html //mod
51 svar · 20,7k läst
·
F
fri_tid: [citat] Har ditt arrangemang fungerat felfritt under sommaren? Vilket avstånd har du mellan regeln och slingan och ligger slingan innanför eller utanför regeln? Hur löser du det vid porten? Var har du laddstationen i förhållande till regelsidan? Skulle hjälpa med en skiss av din trädgård med slingan markerad och med laddstationen inlagd för att mer förstå din konstruktion. Jag
1,0k svar · 399,8k läst
·
E
Eric Z: [citat]
10 svar · 17,3k läst
A
Abki: [citat] Kan du ha haft åskväder innan du fick problem ?
86 svar · 158,6k läst
·
M
miniGranis: Skall kolla på en beggad G1 endera dagen, är det någon som kan tipsa på vad man skall kika efter ? Maskinen skall tydligen vara "uppgraderad" med utbytt styrkort mm. Kan någon säga vad ett batteri till G1 kostar ? Finns det några speciella problem (barnsjukdommar) med G1 som gör att man bör undvika den ?
0 svar · 4,8k läst
Dalbotant
Dalbotant: Tack för att ni som skrivit i tråden den senaste tiden har hållit er tämligen sakliga, stänger denna tråden så får vi ta nya tag med en ny för år 2013 istället, då blir det förhoppningsvis lättare att läsa igenom för de som inte varit med från början.
2,1k svar · 795,2k läst
·
M
mulle27: Hej! Har en G1 som jag strulat med under ett antal säsonger och ditt problem kan vara flera, såklart. Är det kortet i maskinen eller laddstationen som är bytt? Kan vara det andra kortet i så fall Du kan testa att köra en kod som är *72# för att göra en djupladdning av batteriet. Den ska då stå ett dygn har jag för mig. Kan även vara displayerror. Bytte själv display och styrkort/box
2 svar · 3,6k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Inte ett smack. Dessa metalldetektorer och fältmätarappar är rena bondfångeriet. :D
11 svar · 10,7k läst
M
MrSmith: Senast köpte jag på http://www.robotklipparknivar.se 69 kr för 9 knivar och skruvar, visserligen tillfälligt erbjudande. Vassa knivblad med blixtleverans. Hade dom dagen efter :)
71 svar · 45,5k läst
·
O
Orthafix: [citat] Ambrogio är väl samma som Wiper om jag inte e helt fel ute. Ruggit lik Wiper One iaf.
9 svar · 4,3k läst
anden213
anden213: Kan man ställa om hastigheten? Det måste vara i senaste mjukvaran, eller? Jag har inte sett det på min 230:a!!
2 svar · 5,4k läst
N
Nonkan: Korkat och korkat, jag tycker det är irrelevant. Skalan har 8 steg, min 20 mm och max 60 mm, alltså ungeför 5 mm mellan varje siffra. Siffrorna är mest en guide, klipphöjdsinställningen är ju steglös.
13 svar · 39,5k läst
·
dengroth
dengroth: Vad gör du om den blir stulen igen? Köper en till?
5 svar · 5,4k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Står en del om Wiper i denna mastodonttråd: http://www.byggahus.se/forum/traedgardsmaskiner/68780-graesklipparrobotar-alternativ-till-husqvarna-automower.html Många av tipsen för Automower vad gäller kabeldragning etc. är nog direkt överförbart.
1 svar · 6,5k läst
M
Mabcus: Jaha då tog man en till denna sommar.. det blir min 5 döda mullvad med slägga
15 svar · 8,3k läst
6
666kalle: Ingen annan som har en Wiper Blitz? Vad tycker ni om den i så fall?
1 svar · 9,9k läst
O
Onyxv8: Hej, Nej, så skall det naturligtvis inte vara, tycker du skall kontakta din åf och reklamera detta nu innan garantin upphör ( batteri 1 år ). Ang fett så är det något som endast behöver göras när man delat på chassi halvorna, vilket verkstäderna gör vid behov.
1 svar · 4,7k läst
C
casanovan: Lizard M4 är italiensktillverkad. Här är ytterligare en länk på produkten: http://www.lizardmower.co.uk/ Ljudet? Enligt den svenska agenten Outdoor Living så är det 70dB. Husqvarnaklipparna är 64 dB enligt Prisjakt. Är det någon som har hört Lizard M4?
9 svar · 14,9k läst
B
BennyA: [citat] 20 kvm per timme är inklusive laddtid ;) Ju komplexare trädgården är, ju mer tid krävs för klippningen. Har man 500 kvm och gräs runt hela tomten, så är det bättre att gå upp i en storlek.
21 svar · 19,5k läst
H
Hustomt: Någon som har koll på vad Automower har för protokoll till sin GSM-modul? Tänkte bygga mig en liten tillsats..
12 svar · 7,0k läst
S
Sören: jo den har varit inne för service, jag gjorde en återställning på den igår sen har den fungerat så nu går den rakt över guiden på 0 igen.
4 svar · 2,5k läst
zigge65
zigge65: Fastän jag har en gräsmatta som är ojämn som en potatisåker klarar Gösta det fint. http://img.ihack.se/images/1413046946430.jpg
5 svar · 6,2k läst
M
magnuskarlstad: Universal lösningen till det mesta nedan som att hitta hem, signal problem och genvägs läsning kan oftast hjälpas med uppdatering av program vara. Årets (2013) uppdatering kom för 3veckor sedan och är omfattande till alla modellerna. Tror den heter något på 139##
3 svar · 9,6k läst
D
DaManne: [citat] ska försöka:D
7 svar · 29,6k läst
·
A
amow: Stämmer med *72#, laddningen tar mellan 7-10 tim, men först, plocka bort batteriet och kontrollera alla kontaktstycken rengör alla kontakter med 5-56 eller liknande.,brukar vara dom som är problemet..Lycka till..
3 svar · 4,4k läst
J
jokomoko: Hej Tobbe Då har vi ungefär samma klippschema och "tänk" :) jokomoko
5 svar · 16,5k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Smågrenar från björk är inget problem med mina Husqvarna 230, fast jag plockar ändå undan dem när jag går runt på gräsmattan. Värre med tallkottar men det verkar inte påverka klipparen negativt utan ger mest en "bumpy ride". Däremot släpper eken ifrån sig rätt mycket lite grövre grenar, där försöker jag hålla efter bättre.
4 svar · 3,8k läst
6
666kalle: [citat] Han skriver : "Vill du få en green så skall du använda en cylinderklippare med vält och uppsamlare, som jag gjort i över 40 år. Att jag släpper ut en Wiper på min matta beror på att jag har fått ont i mina ben och vissa dagar har svårt att gå efter mina cylinderklippare. Jag har nu konstaterat att min rotorklippare är ett bra komplement. När jag kan så kommer jag även i
6 svar · 8,3k läst
P
probeb: Helt tomt här.. in och skriv av er på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=827116
3 svar · 2,2k läst
T
turboraketti: Ok, vi får se hur jag gör. Hyggligt att du tog dig tid att svara i en sådan här gammal tråd -- Tack!
14 svar · 14,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.