Jag köpte en automower 220 ganska sent på förra säsongen, kan tänka mig att den jobbade c:a en och en halv månad förra året. sedan har han jobbat hela denna säsongen.

jag tyckte att batteriet började bli dåligt, när man ställer den på manuell så att den får klippa tills den stannar så klipper den mellan 20 och 30 minuter.

så dåligt skall väl inte batteriet bli på en säsong..???
när jag vinterförvarade den så gjorde jag som det stod i instruktionsboken, laddade den full och sedan stödladdade någon gång under vintern...

en annan sak nu när jag ändå skriver...
jag hade loss skalet och gjorde rent den ordentligt i förra veckan, förut har jag bara borstat bort all gräs jag kommit åt... men jag har för mig att man skulle fetta in någon del med något fett när man delade på den, stämmer det eller har jag hittat på det???
om ja, vilken del skall fettas in och med vad...???

tack så länge...
 
Hej,
Nej, så skall det naturligtvis inte vara, tycker du skall kontakta din åf och reklamera detta nu innan garantin upphör ( batteri 1 år ). Ang fett så är det något som endast behöver göras när man delat på chassi halvorna, vilket verkstäderna gör vid behov.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.