6
Varit sugen på en Automower länge men tyckte dom var för dyra. Såg detta testet på M3´s hemsida:
http://m3.idg.se/2.1022/1.325562/wiper-blizt-ett-riktigt-klipp

Efter en hel del googling och en massa klipp på youtube så fick det bli en Wiper Blitz från www.wiper.se

Trodde inte den skulle klara av min tomt men Wipers representant trodde inte det skulle vara några problem. Jag har en ganska brant sluttning på baksidan av tomten, men den klarade faktiskt av den galant.
Till skillnad från de dyrare varianterna så behöver man ju inte någon kabel runt tomten. Det är bara att sätta ut den på gräsmattan och starta den. Wiper Blitz har ju istället 6 stycken sensorer under sig som känner av om det är gräs eller inte. Kommer det trädgårdsplattor eller annat i vägen så vänder den håll.
Om man läser specifikationen här under så står det 3,5 timmes klipptid, men om man låter den gå ute ofta och klippa så gräset håller sig kort så har jag utan problem haft körtid på över 4,5 timme. Enda nackdelen än så länge är ju att den inte kör tillbaka och laddar sig själv, men jag har överlevt detta moment också. Allt är bättre än att gå med den vanliga gräsklipparen och svettas. Någon annan här på forumet som också köpt denna lilla robot?

*Specifikation*


Storlek (409 x 199 x 335 mm)
Vikt (inklusive batteri) 7,9 Kg
Klipphöjd (min-max) 34mm - 40mm. Justerbar i steg om 6mm
Knivdiameter 4 blad, 250mm
Elmotorer 25,2 V
Knivhastighet (RPM) 4000-2200
Hastighet 16 meter/ min
Maxlutning (beroende på gräshöjd) 27°
Tempratursområden -10 - +50 C
Laddningsbart Li-lon batteri, 25,2V - 6,9Ah
Minimum laddningstid 3,5h
Arbetstid per laddning 3,5h

blitzbild.jpg
 
Redigerat:
6
Ingen annan som har en Wiper Blitz? Vad tycker ni om den i så fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.