3 996 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Automower som inte riktigt vill. Några tips?
Jag köpte idag en Automower G1 från ett dödsbo. Batteriet var bytt och kretskortet hade också bytts ut. Maskinen hade inte varit igång på ett tag och jag laddade batteriet enligt instruktionen. Den förefaller ta laddning och larmet går om jag lyfter på luckan. Dessvärre lyser inga lampor på displaypanelen och den reagerer heller inte för några knapptryckningar. Den piper med två pip med tio minuters mellanrum vilket verkar vara korrekt och indikera på laddning. När jag tar ur maskinen ur laddaren fortsätter samma signal. Det kanske ska vara så? Några tips på vad jag ska göra. Byta kretskort känns dyrt. Kan det vara displaypanelen som lagt av?
Med tio sekunders mellanrum menade jag ju förstås!
Hej! Har en G1 som jag strulat med under ett antal säsonger och ditt problem kan vara flera, såklart. Är det kortet i maskinen eller laddstationen som är bytt? Kan vara det andra kortet i så fall Du kan testa att köra en kod som är *72# för att göra en djupladdning av batteriet. Den ska då stå ett dygn har jag för mig. Kan även vara displayerror. Bytte själv display och styrkort/box 2008, sen kortet i laddstationen 2009 och i veckan batteriet. Har ungefär samma problem som innan, dvs den tror att den är fulladdad när den stått i 5 minuter och vill ut. Sen går den ett par minuter och vill in. Klipper endast på bi-yteprogram. Annars letar den bara laddslinga. Om den är avstängd och laddar ett dygn går den ca 30 min. Min display har lagt av igen...
Klicka här för att svara