Referenser Hantverkare & Entreprenörer
maggan9: Vi har svackor där vi får lätt in en tändsticksask på vissa delar av uppfarten. Vattenpasset är 180 cm...(mittersta vänstra bilden) Stenarna sitter kloss vid grunden( bilde längst ned) Limmet är kletat ovanpå stenarna och har lossnat( nedersta högra bilden) trappan till huvudingången är idag en båge och stenarna har sjunkit och svajar för närvarande.( översta högra bilden) Vissa
Hemmakatten: Som ny medlem måste du i enlighet med forumreglerna underteckna ditt inlägg med namn och bostadsort. Var vänlig komplettera ditt inlägg. I annat fall kommer ditt inlägg att tas bort.
Henrik T: Hej! Någon som har tips på KA i Skaraborg, helst i Mariestad? Tack på förhand! /Henrik
Baritz: Snälla!! Ingen som har något tips,börjar dra ihop sig nu... MVH/Baritz
Bennyb: Hej, Jag har köpt en tomt o måste spränga lite, finns någon som känner duktig folk som kan fixa detta till rätt pris? Tack;)
Theoharis: Tackar detta var precis vad jag var ute efter. Har även fått ytterliggare ett tips om KA via PM så nu har jag något att börja med.
Stol: OK, ursäkta mig,det blev fel. Då får jag fråga: kan någon rekommendera en entreprenör i mitt område som kan tillverka väggelement på spikbord samt takstolar enl spec? /S
Johans71: Förhoppningsvis kommer bygglovet innan veckan är slut och sedan är det dags för att "sätta ut" huset. Jag vore tacksam för tips på duktiga och privärda "schaktare" i Göteborgsområdet. Jag kommer dessväre behöva spränga lite. Johan
isolde: [citat] Det finns väl inget som man kan kalla för standard på den punkten. Svenska fönster är normalt 3-glasfönster, medan de polska är normalt 2-glasfönster, dock med samma U-värde på glaskassetten. Svenska fönster är innåtgåede, polska är utåtgående. Personligen upplever jag polska fönster som direkt fula (dålig finish) jämfört med svenska.
Vispen74: Jag vill oxå veta! //Thomas, Ljusterö.
capellapepe: Förhoppningen är att vi närmar oss besiktning av vårt färdigbyggda hus. Det är ännu några månader kvar :mad: men det börjar bli dags att försöka hitta en bra besiktningsman som inte är beroende av husleverantören. Vi behöver dessutom någon som är duktig på stenhus, byggt i lecablock och putsat. Är det någon som har en besiktningsman att rekommendera? Vårt hus är beläget i
jonu: Vi ska sätta kakel i vårt kök (4 kvm). Det är inget vanligt kakel utan ett tjockt, fasat och rektangulärt. Därför kommer det krävas lite specialarbete för att få det på plats. Är det någon som kan rekommendera en duktig kakelsättare i Stockholm, helst i närheten av Bromma?
Jan-Erik: c:a 120 kvm enplansvilla/sommarstuga några mil norr norrtälje. Byggstart snarast. Bygglov finnes.
babbsan: K-G Produkter på Köpmansgatan i Båstad. Vet ej pris men han brukar stapla upp kostnaderna tydligt de gånger jag anlitet honom
Elektra: Jag skulle behöva få tag på en bra murare i norra Sthlms-området som kan mura upp del av en vägg som förra husägaren slagit ner, men var hittar jag en sådan? Blocket känns lite vanskligt att leta på. Det stora problemet är att väggen är bärande! Det "ska" ligga en stock ovanpå muren och vid tidigare renoveringar av huset har underliggande stockar tagits bort för att det skulle
concon: får man fråga hur det gick med garage och husplattorna? mvh V
uffex: Hej! Har sedan en tid tillbaka en tomt i Vellinge och har ritat ett hus själv. Jag har sedan en tid tillbaka först diskussioner med en stor kataloghusbyggarfirma om att bygga mitt specialhus (som de kallar det för). Allt har kännts bra fram till vi för några veckor sedan började diskutera kontraktets utformning och innehåll i detalj. Eftersom jag är en petimeter-nisse som vill ha koll
Carnivore: Var väldigt bra gjort vad jag kunde se. Mycket snygga anpassningar och rördragningar. Fann helt enkelt ingenting att anmärka på från min sida annat än att det verkar välgjort.
Magicpower: Hej alla! Jag behöver lite hjälp å väja rätt firma. Tänkte höra mig för om någon här på forumet, har några tips om firmor i Linköpings området, som uför just husdräneringar. Vill höra vilka firmor ni har anlitat, pris å vad ni tyckte om just era entreprenörer. Tack på förhand :)
Niclas72: Vi ska inom kort flytta in i ett hus i Malmö, men innan dess behöver vi göra lite renoveringar. Det handlar om en totaltrenovering av ett badrum (fuktspärr, klinkers, kakel och golvvärme) , en nytt klinkersgolv i tvättstugan (samt en korrekt lutning, idag är högsta punkten mitt på golvet) samt lägga nytt golv och tak i klinkers på en gästtoalett. Vi har kontaktat Hjelm & Co, utifrån
Mikael41: Hejsan, Jag skulle behöva hjälp av en VVS firma för att koppla in vatten i badrum och tvättstuga i vårt Hjältevadshus om en veckaeller två. Finns det någon som kan rekommendera någon bra som ni vet kan rycka in på kort varsel. Tacksam för svar Mikael Klasson i Mörarp
El-Tommy: Kontakta SBC så får ni ju byggprojektledare av dom som styr o ställer i alla frågor, byggmöten och entreprenörer etc etc.
Carnivore: Sorry, men jag måste nog samtidigt ta bort mitt "tips". Allt såg ut att bli bra och de gjorde ett seriöst intryck men i slutändan så är det inte så värst bra detaljfinnish på det hela. /Krister Ahlesten
jimnor: TH har en lista på snickare som de har anlintat tidigare. Du har stor möjlighet att påverka själv. Det är nog snarare tillgången som kanske begränsar?
dompan: Tar upp en gammal tråd men den är tyvärr fortfarande aktuell. Var och tittade på ett jobb idag som Sunhill höll i. Det var det värsta jag sett! Skitigt, kakelplattorna satt helt snett. Målningen såg helt förkastlig ut, inget underarbete där inte. Inne i huset var det kallt som f..n. På golvet satt 3 polacker runt ett element och försökte få lite värme. I trappen var det säkert 4-5
Aine: Hej där, vi funderar på att inreda vår vind så att det går att bo där också. Vi har idag ett 2-plans hus och skulle isåfall få 2,5 plan. Takhöjden på vinden skulle isf bli 1.95-2m. Tillräckligt för vår del. Vi har 2 alternativ. Det ena omfattar att en takkupa behöver byggas. Det andra att ett takfönster sättes in istället. I övrigt är vår idé lika. Vilken sorts firmor kan ta
OlaF: Ingen? Den rörmokare som skulle komma om två dagar och fixa jobbet ringde idag och sa att han inte tänker komma - han hade fått ett annat jobb... Behöver verkligen hitta en firma.