4 379 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Hantverkare i Östergötland-referens
Anlitade för drygt ett par år sedan hantverkare i Mjölby för ombyggnation av ett tak. Jobbet blev bra men hanteringen från byggnadsföretaget Håkan Ström mindre roligt ärende. Det löpande timpriset uppgick till drygt 150 tkr medan tillägg som inte fanns upptagna i offerten tillkom på drygt 50 tkr (alla möjliga atteraljer, verktyg osv). Min sambo och jag bestred fakturan för att få förklaring och blev surt bemötta. Byggnadsfirman menade att det var en självklarhet med alla tillägg, konsumentvägledaren och jurister jag frågade hade en annan uppfattning och menade att vi inte var betalningsskyldig. Vi betalade ändå för vi ville inte ha tjafs.
Nu två år senare så avsåg vi att anlita samma byggnadsföretag för att få våra fönster bytta. Just för att jobbet blev bra sist och för att arbetsledaren var bra så tyckte vi att det var bättre att anlita samma bolag. Utlovade att de skulle komma nu i dagarna och byta fönster (haft en dialog i över en månads tid) fick jag sedan i går efter ett samtal med ansvarig person hos Håkan Ström höra att eftersom jag senast hade synpunkter gällande fakturan senast så hade de nu istället låtit andra kunder gå före, och det är ovisst om de nu kan åta sig uppdraget eftersom de har så mycket att göra. Är det här ett seriöst företag?
Tipsa mig gärna om ni har tips på andra byggföretag i regionen Mjölby för min del känns det inte roligt att anlita det här bolaget igen.
//Generellt
Nu två år senare så avsåg vi att anlita samma byggnadsföretag för att få våra fönster bytta. Just för att jobbet blev bra sist och för att arbetsledaren var bra så tyckte vi att det var bättre att anlita samma bolag. Utlovade att de skulle komma nu i dagarna och byta fönster (haft en dialog i över en månads tid) fick jag sedan i går efter ett samtal med ansvarig person hos Håkan Ström höra att eftersom jag senast hade synpunkter gällande fakturan senast så hade de nu istället låtit andra kunder gå före, och det är ovisst om de nu kan åta sig uppdraget eftersom de har så mycket att göra. Är det här ett seriöst företag?
Tipsa mig gärna om ni har tips på andra byggföretag i regionen Mjölby för min del känns det inte roligt att anlita det här bolaget igen.
//Generellt
Klicka här för att svara