Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Roer2: Skall bygga till gammalt trähur i två plan på källare. Någon som har tips om bra snickare? Tacksam för svar. Roger i Sollentuna.
Aniska: http://www.juniper.se/ Verkar otroligt bra - infomativ hemsida Är det inte de som har kurser på Skansen?
PP72: Vi planerar att köpa ett prefabhus från Estland som levereras stomrest. Vi vill nu arbeta med en kontakt som slutför huset till nyckelfärdigt så billigt som möjligt? Hur går vi till väga? Huset skall byggas i Nacka. Någon som känner till en bra kontakt? Mvh
Dejvan: Hej, Vi har en 1,2m hög sockel på huset med ädelputs i dåligt skick. Vet inte riktigt om vi skall laga i eller riva ner och putsa om. Söker duktig och prisvärd murare/putsare i göteborgsområdet. Någon som har goda referenser att dela med sig? Det ryktas om att polska byggare skall vara duktiga och prisvärda när det gäller sådant arbete, så det skulle ju kuna vara ett alternativ.
cpalmen: Hej, Vi ska köpa en tomt i Mölndals kommun (GBG) och undrar om det är någon som har tips på någon seriös, duktig o billig markentreprenör i göteborgsområdet. Vi vill helst få en offert på markarbetet innan vi vågar köpa tomten. Det är en sluttande tomt på totalt 800 m2. Kan ev. bli tal om sprängning eftersom vi ska bygga souterräng. Vill ha någon som kan göra både markarbetet
Christian_S: Ska renovera badrummet och behöver tips på någon duktig kakelläggare.
Mattias Lindholm: Hej! Jag söker seriös målare/firma i Göteborg som kan användas för lite grovgöra (riva tapet och bredspackla väggar). I en tidigare tråd har Jörgen Carlsson nämnts som en sådan men det måste väl finnas fler? Han är säkert duktig men jag vill gärna ha fler namn. Så om ni har använt er av någon målare som ni var nöjda med så får ni gärna ge mig ett tips. /Mattias
knyttet: Jag bestämde mig för att inte anlita dem. På sin hemsida har de massor med bilder på jobb de säger sig ha gjort men de har inte redovisat någon omsättning och inte betalat någon skatt. Kändes inte seriöst.
knyttet: vi skall göra i ordning ca 18 kvm, slipa, nåta och luta har fått uppgift på ca 7000:- för detta.
Simpsson: Hej! Planerar inreda en vind på en villa i vår. Tips och rekomendationer på pålitliga och kunniga entreprenörer. intresserad av både snickare och el-firma //S
Per_Kylsten: Hej, vi har använt uteOXOinne AB i Uttran. (http://www.oxo.se) Visserligen för fönster mot yttervärlden, men i alla fall måttbeställda, inkl montering. De levererade i tid och några småproblem som vi upptäckte sent (år efteråt) fixades med en gång och utan knot (eller krav på ytterligare betalning) Rekommenderas. /per
Myrlejon: Mitt stående svar är Comfortbutiken. Inte billigast men funkade perfekt, bra underentrepenörer (snygg kakling), höll tidplanen med god marginal, kom när de sagt de skulle komma etc. När fläkten lade av efter ett år fick vi en ny bättre variant för att de hade varit problem med den modellen.
Kommod: Mindre jobb: Göra ritning, beräkning (det som krävs) för att riva bärande vägg (160-170x1500x2450) i bostadsrätt. Tips på "bra att ha o göra med" firma alt privatperson med rätt behörighet uppskattas. Byggnadsingenjör är det jag söker om de uppgifter jag fått stämmer. Tjänsten "brabyggare.se" någon med bra erfarenhet därifrån? MVH
Rzow: Hej. Skall bygga ett fritidshus i Varberg, och skulle uppskatta tips på bra kvalitetsansvarig. Behöver någon att "hålla i handen" under bygget.
vill_villa: Hej, tack för svaret och även PM:et. Någon annan som har erfarenheter?
virvel: Hej! Vi ska bygga ett hus utanför Kalmar och letar nu efter hantverkare/murare I Kalmar. Vi ska bygga ett stenhus och letar efter murare och putsare. Vet någon något om duktiga polacker, de ska ju vara duktiga på just sådant arbete vad vi hört? Vilken betongfirma är bäst/billiast att använda för att anlägga grunden? Tacksam för alla referenser, då det är svårt att via
Lindhult: Letar efter en leverantör som kan göra markundersökning. Tomten ligger precis vid en sjö men det är mycket stor höjdskillnad på den 2200 m2 tomten. (12m från högsta punkt till vattennivån) Det känns därför viktigt att vi får koll på hur marken ser ut under ytan för att kunna bestämma grunden och även placering av hus och garage.
Marlen Eskilsson: Jag är i samma sits och skulle också vilja ha tips på en snickare som kan byta en vindstrappa som gått sönder och bygga en säng i min sons rum. Är det någon här som har goda erfarenheter av en (fin)snickare i Lund/Malmö-området?
SoccerDude: Skulle behöva snickare med bra referenser för att bygga en utbyggnad samt ett burspråk i Kungsbacka-trakten (Anneberg). Senare kommer jag också behöva en elektriker om någon vet en bra sådan.
Markus H: Jag är ute och söker efter tips om duktiga och seriösa brunnsborrare i Luleå området (Piteå, Luleå, Boden, Gällivare, Kiruna osv.) Egna erfarenheter, hört från bekanta, allt är av intresse. Har talat med Brunnsborrarna i Boden och Luleå Energiborrning, dessa två verkar seriösa och bra offerter, men man vill ju höra hur kunder uppfattar dem och inte hur de vill uppfattas själva :)
vvs-isolerarn: Söker som rubriken visar, kvalitetsansvarig runt Falköping. Antar behörighet E räcker, det är ett vanligt villabygge. //Niklas
santos: sita har ingen torrsugare i gbg vad jag vet. iss industrisanering kan ha.
bryggtomten: Ska bygga 60 kvm fritidshus i Nynäs kommun och undrar om någon kan rekomendera KA eller vet pris för en sådan ungefär?
Manberg: Hej du! Jag har en timmerman åt dig som jag känner, men jag vill inte lämna ut hans info, men han bor i bjursås så det skulle ju vara nära och bra om han har tid, skicka mig ett pm om du är intresserad!