Referenser Hantverkare & Entreprenörer
torig: Kan mycket varmt rekommendera Husbyggen i Väster (www.husbyggenbergermo.se/). Gör ett mycket bra jobb och den snickare som gjorde vårt jobb, var alltid punktlig (började kl 07.00 och slutade 16.00) samt mycket noggrann.
basshunter: Söker en elektriker som kommer på avtalad tid och slutför jobbet, i Säter/Borlängetrakten. (Synd att man ska behöva skriva detta).
kamy: Kul att du blev nöjd. De gjorde ju som sagt i stort sett samma jobb hemma hos oss och vi betalade ungefär som du. Det känns ju bra.
real: Vi har ett funkishus byggt -39 där ena väggen behöver putsas om. Väggen "renoverades" för ca 8 år sedan (innan vi flyttade in), men putsen lossnar redan tyvärr. Någon som vet en bra firma i GBG-regionen som kan åta sig ett sådant jobb ? Jag kan tänka mig göra förarbetet själv bara jag får reda på exakt vad som skall göras.
Marie B: Vi behöver byta ut alla våra fönster och tänkte anlita någon som gör allt. Har/ska begära in offerter ifrån Fönsterinstallatören, Fönstergruppen och Mockfjärdsfönster. Är det någon som har erfarenhet av någon av ovanstående? Tacksam för alla slags erfarenheter. Marie
JanneL: Kolla med Valter Pettersson Isander i Rönninge. Han håller Kurser i denna ädla konst. Har själv gått en i Hälsingland som han anordnade. För mer info sök på nätet om Rörspisar. Lycka till!
knyttet: Någon som har koll på priser då man vill ha golvet nåtat, slipat och oljat? Skall fixa köksgolv i mars / april.
magnusss: Fredells har jag upplevt som ruggit dyra. Men är man med i villaägarna så får man 10-20% på ordinarie pris och till min förvåning så hamnar ibland priserna under de "billiga" varuhusen. Detta är bra att ha i åtanke när man kanske inte har tid eller lust att åka så långt. Det tråkiga är att man måste höra i kassan för att se hur mycket man får i rabatt.
TMC: Hej, Söker med ljus och lykta efter hantverkare (gärna en snickare som har ett bra kontaktnät och som står för samordningen) i närheten av Kungsbacka i norra Halland för vår kommande övergripande köksrenovering/ombyggnad! Referenser och tips mottages tacksamt! Vänligen TMC
stajo917: Ingen i Linköpingstrakten som har träffat på en bra besiktningsman??? Antingen är marknaden helt korrumperad eller så är det dålig svarsfrekvens här på forumet... Rekommendationer please! //Staffan
marieb: Vi ska byta alternativt renovera alla våra fönster. Vem känner till bra företag som gör detta i Storstockholm? Eller har dåliga erfarenheter kanske av någon?
jenben: Vi var nära att välja Willa Nordic och då är det PEB som bygger. Vi valde dock Rörvikshus till slut. Men vi har hört dåligt om PEB efterhand när det gäller att hålla tiden. däremot så håller de hög kvalitet vad jag själv sett iallafall. Mvh Jen
Alko: Lite svårt att säga hur många fönster, vårt hus har så varierande storlekar, en del med spröjs bara på utsidan (verandan), 2-9 spröjs etc. plus som sagt att priset gick ner i takt med att det blev lågsäsong. Jag tycker du kan ta dit ett par olimka renoverare och fråga om pris. Till skillnad mot tidsuppskattning på typ toalettrenovering, kan fönsterrenoveraren ge ganska exakta
JBa: Ingen som har någon kommentar alls? Är det någon man ska akta sig för då? / Jocke
AkutLumbago: Skall byta tak samt se över isoleringen på vind/sidovind? Någon som har någon att rekommendera i malmöområdet?
Andreas@76: Hej Är det någon som har koll på bra snickare runt Tjörn. Behöver hjälp med att bygga fritidshus. Vem ska man vända sig till när det gäller virke? Jag skall bygga 40kvm och vill gärna ha det 4m högt så det kommer att gå åt en hel del. Nån som kan uppskatta kostnad? Mvh Andreas
Rosanna.Daniel: Hej Vi har fått vårat bygglov och allt som nu hindar oss från att starta är att hitta någon som kan bygga vägen samt göra grunden där vi köpt tomt. Tomten ligger i Kungsberga på Ekerö, och om någon har något bra tips på någon som är villig att anta detta är välkomna att höra av sig. Jag har sökt själv, men inte lyckats finna någon. Hoppas på start snart, vore härligt att
Väänänen: Hej! Har precis köpt ett hus och vill göra om badrummet helt och hållet. Då jag själv tyvärr är väldigt okunnig vill jag väldigt gärna anlita ETT företag som kan hjälpa till från idé till färdigt rum. Till okunnigheten hör givetvis också till att jag gärna vill bli rekommenderad företag andra har anlitat... Gulasidorna-metoden funkar inte så bra, ty om företaget säger att
Alko: Upptäckte (ok, om jag ska vara ärlig var det ett tag sen....) att ett av takfönstren läcker in vatten vid regn. Det verkar ha tagit en del på masoniten i fönsternischen, och jag är rädd att tak-råsponen kan vara fuktskadad. Takstolarna däremot ligger en bit ifrån, så där utgår jag från att det är ok. Inte tid, lust att försöka fixa detta själv, takfönster är ju rätt kinkiga
Uffe_Ulrika: Det brukar vara lite tunnsått med folk i från Norrbotten på detta forum men jag provar iaf. Kan någon rekommendera en KA med praktisk erfarenhet, integritet får gärna vara en grinig typ bara han är reko mot oss ;-) ? Detta gäller Luleå men jag tror att det kan kanske funka med någon från Boden eller Piteå också. Tacksam för svar! Negativa svar (ev. via PM eller epost) är också
magnusss: Vi anlitade www.byggnadstekniker.com för en tillbyggnad/utbyggnad. Vi är jättenöjda. Det bästa var att de hade koll på allt från el till rörmokare mm. Så man behövde inte jaga folk själv.
rudie78: Kakelungsmakarna är ett riktigt hett tips, har själv jobbat där och thomas är en klippa på snygga lösningar
volvo: [citat] 1) En bör KA granska ritningarna såtillvida att han ser att det är en behörig konstruktör som tagit fram dem, gjort erforderliga beräkningar och att det finns tillräcklig information i ritningarna så att du kan utföra arbetena själv. 2) KA:s uppgift är (bara) att se till att du följer gällande bygglagstiftning. Som byggherre är du skyldig att se till att bygglagstiftningen
oavvs: Hej! Jag vill ha lite råd på om någon vet var amn skaa vända sig om man vill ha bilig hjälp att gräva upp VA rör har läkars ca 1-2m under marken och det är ju dumt å gräva med spade närd et är frost :D vore glad med svar snabt och vi kan inte ha en stor grävmaskin för den kommer inte åt det är under ett cyckel ställ med ett skärmtak (ursäkta stavfel)
Mamsa: Välj inte Onsalagrävarn bara = ockerpriser och det är bara att hosta upp och betala...... Om ni frågar efter uppskattad prisuppgift sägs ett pris med ett spann upp till det dubbla, det blir det högsta plus 15 procent.....
maggan9: Vi har svackor där vi får lätt in en tändsticksask på vissa delar av uppfarten. Vattenpasset är 180 cm...(mittersta vänstra bilden) Stenarna sitter kloss vid grunden( bilde längst ned) Limmet är kletat ovanpå stenarna och har lossnat( nedersta högra bilden) trappan till huvudingången är idag en båge och stenarna har sjunkit och svajar för närvarande.( översta högra bilden) Vissa