Hej!

På marknaden finns (åtminstone) två alternativ för att betala parkering med hjälp av telefonen.

Easy Park
Tele P

Min fråga är kort och gott vem är bäst?

Jag tänker på aspekter som lättanvändbarhet, "säkerhet mot P-böter", möjlighet att i efterhand bevisa att man betalt om något trots allt blir fel, pris, låg strulfaktor, bra kundservice, tillförlitlighet, acceptans om det nu skiljer, "kvitton", mm mm.

Så, vilken bör man använda?
 
Vilken du ska använda beror på var du ska parkera.. eller menar du att man kan använda båda där du brukar parkera?
 
Exsicco skrev:
Vilken du ska använda beror på var du ska parkera.. eller menar du att man kan använda båda där du brukar parkera?
Japp! Kanske inte överallt men på den "maskin" som jag tittade på nu på morgonen var båda med. Har aldrig använt någon av dem så jag vet inget om vem som oftast accepteras där jag parkerar. Tog för givet att båda alltid fungerar, men så är det kanske inte.
 
Jag har Easy Park och det är ofta som den inte fungerar där jag vill parkera. Skaffa båda varianterna
 
Exsicco skrev:
Skaffa båda varianterna
Problemet är att antingen måste jag betala en procentuellt sett löjligt hög avgift vid varje parkering eller en fast månadsavgift. Känns dyrt med dubbla månadsavgifter.
 
Alfredo skrev:
Problemet är att antingen måste jag betala en procentuellt sett löjligt hög avgift vid varje parkering eller en fast månadsavgift. Känns dyrt med dubbla månadsavgifter.
Ok, jag betalar ingen månadsavgift. Inte så ofta jag behöver använda funktionen.
 
Det beror ju lite på var man bor också. Easypark och TeleP fungerar inte i Göteborg. Easypark fungerar inte med kredit-/debetkort med säkerhetskod som börjar på noll.
 
Göteborg stads parkeringsapp funkar bra för mig. Betalar bara för tiden jag står, abonnemang känns som en 90-tals idé
 
Jag har TeleP (som tar 6 kr extra per parking) och Stockholms Stads App (gratis). Easy Park strulade och jag fick böter trots att jag trodde jag hade betalat... :(
TeleP fungerar tyvärr inte på så många ställen så Easy Park är nog bäst om man räknar in täckning (och får det att fungera).
 
anders07 skrev:
... Easy Park strulade och jag fick böter trots att jag trodde jag hade betalat... :(
...
Du kanske glömde den här grejen som Easy-Park behöver ibland?
Skärmdump av EasyPark-app med instruktion för att lägga en lapp i vindrutan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nä, app'en rapporterade att jag hade pågående parkering men det skedde inte någon debitering av kortet (via PayPal). Easy park skyllde på att jag sett fel... Dessvärre tog jag inte någon skärmdump heller och fick betala 1000 kr i böter... >(
 
Uppar en gammal tråd då Easy park och SMS park har gått ihop.
Jag har själv använt SMS park och det har funkat utmärkt, appen är väldigt bra och enkel/överskådlig.
Men den har man stängt så man får använda Easy pärla app.
Helt värdelös i jämförelse, varför ska allt bra försvinna ??
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Uppar en gammal tråd då Easy park och SMS park har gått ihop.
Jag har själv använt SMS park och det har funkat utmärkt, appen är väldigt bra och enkel/överskådlig.
Men den har man stängt så man får använda Easy pärla app.
Helt värdelös i jämförelse, varför ska allt bra försvinna ??
Jag använder SMS-Park, och den har frågat om jag vill byta till Easy Park, men jag har bara ignorerat det. Funkar utmärkt .. :)
 
Jag har: SMS Park, Easy Park, Parkster, SwapAccess och Parkera i Blekinge. Alla funkar för mig.
 
G
Jag har: Parkster, EasyPark, Betala P, MobilPark.
Funkar bra när det funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.