Hej!
På marknaden finns (åtminstone) två alternativ för att betala parkering med hjälp av telefonen.
Easy Park
Tele P
Min fråga är kort och gott vem är bäst?
Jag tänker på aspekter som lättanvändbarhet, "säkerhet mot P-böter", möjlighet att i efterhand bevisa att man betalt om något trots allt blir fel, pris, låg strulfaktor, bra kundservice, tillförlitlighet, acceptans om det nu skiljer, "kvitton", mm mm.
Så, vilken bör man använda?
På marknaden finns (åtminstone) två alternativ för att betala parkering med hjälp av telefonen.
Easy Park
Tele P
Min fråga är kort och gott vem är bäst?
Jag tänker på aspekter som lättanvändbarhet, "säkerhet mot P-böter", möjlighet att i efterhand bevisa att man betalt om något trots allt blir fel, pris, låg strulfaktor, bra kundservice, tillförlitlighet, acceptans om det nu skiljer, "kvitton", mm mm.
Så, vilken bör man använda?
Japp! Kanske inte överallt men på den "maskin" som jag tittade på nu på morgonen var båda med. Har aldrig använt någon av dem så jag vet inget om vem som oftast accepteras där jag parkerar. Tog för givet att båda alltid fungerar, men så är det kanske inte.Exsicco skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Det beror ju lite på var man bor också. Easypark och TeleP fungerar inte i Göteborg. Easypark fungerar inte med kredit-/debetkort med säkerhetskod som börjar på noll.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Göteborg stads parkeringsapp funkar bra för mig. Betalar bara för tiden jag står, abonnemang känns som en 90-tals idé
Jag har TeleP (som tar 6 kr extra per parking) och Stockholms Stads App (gratis). Easy Park strulade och jag fick böter trots att jag trodde jag hade betalat... 
TeleP fungerar tyvärr inte på så många ställen så Easy Park är nog bäst om man räknar in täckning (och får det att fungera).
TeleP fungerar tyvärr inte på så många ställen så Easy Park är nog bäst om man räknar in täckning (och får det att fungera).
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Nä, app'en rapporterade att jag hade pågående parkering men det skedde inte någon debitering av kortet (via PayPal). Easy park skyllde på att jag sett fel... Dessvärre tog jag inte någon skärmdump heller och fick betala 1000 kr i böter... >(
Uppar en gammal tråd då Easy park och SMS park har gått ihop.
Jag har själv använt SMS park och det har funkat utmärkt, appen är väldigt bra och enkel/överskådlig.
Men den har man stängt så man får använda Easy pärla app.
Helt värdelös i jämförelse, varför ska allt bra försvinna ??
Jag har själv använt SMS park och det har funkat utmärkt, appen är väldigt bra och enkel/överskådlig.
Men den har man stängt så man får använda Easy pärla app.
Helt värdelös i jämförelse, varför ska allt bra försvinna ??
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Jag använder SMS-Park, och den har frågat om jag vill byta till Easy Park, men jag har bara ignorerat det. Funkar utmärkt ..Isakare skrev:

