Fick problem för någon månad sedan. Leverantören hade skickat paketet och via paketspårning såg jan att paketet hade kommit kl 10,00 till ett utlämningsställe 300 meter från min bostad. Väntade till eftermiddagen. Men då visade det sig att paketet inte fanns på utlämningsstället. Åkte till baks till utlämningsstället dagen efter och då var det en stammis som jobbade på bensinstationen. Av henne fick jag veta att dom inte delade ut paket till min adress vilket innebar att killen som tog emot paketet dagen innan vid 10,00 tiden. Skickade tillbaks paketet från Västerås till postsorteringen i Örebro. Någon dag senare skickade Örebro tillbaks paketet till Västerås och en ICA butik som delade ut paketet till min adress. Ytterligare en dag senare fick jag ett mail om att jag kunde hämta paketet hos en ICA handlare som låg 3 kilometer från min bostad. Misstänker att om bensinstationen hade lämnat ut paketet som låg kvar på bensinstationen skulle dom inte fått betalt för paketet och valde därför att skicka tillbaks paketet en extra sträcka på ca 18 mil...

H
F Flere-Imsaho skrev:
Jag hade nyligen en försändelse som försvann under frakt med DHL. DHL krävde först att de skulle få leta efter paketet under 30 dagar innan de var villiga att acceptera förlusten och reklamera till säljaren. Jag har bekanta som råkat ut för samma sak med just DHL. Tror därför det är något man får acceptera att leveransen kan dröja under "felsökning", även om den från början är angiven till 2-5 dagar eller liknande.
Så är det på alla fraktbolag, 30 dagar, iallafall mellan företag.
Sen är det alltid avsändaren som ansvarar att varorna kommer fram. Du har rätt få sändningsnummer av dem så du själv kan följa paketet. Ifrågasätt annars om de har skickat sändningen.

H HEM2121 skrev:
Så är det på alla fraktbolag, 30 dagar, iallafall mellan företag.
Sen är det alltid avsändaren som ansvarar att varorna kommer fram. Du har rätt få sändningsnummer av dem så du själv kan följa paketet. Ifrågasätt annars om de har skickat sändningen.
Det här är några år sen men jag hade skickat en bärbar dator direkt till Toshiba då det var utanför den garanti som låg på återförsäljaren. De kunde inte ta emot annat än UPS. Leveransen dit gick bra men efter reparation så försvann paketet mystiskt. Någon hade kvitterat ut paketet men den personen var inte jag. Där började en härva där UPS skyllde på att jag ljög och Toshiba skyllde på UPS. Det slutade med att Toshiba skickade en ny dator till mig, men då hade det förflutit mer än fyra månader från att Toshiba hade skickat datorn. Något bevis på kvittensen fick jag aldrig se. Efter det så har jag fortfarande dåligt förtroende för UPS.

• Gilla
Krychet
  • Laddar…
H
Silver78 Silver78 skrev:
Det här är några år sen men jag hade skickat en bärbar dator direkt till Toshiba då det var utanför den garanti som låg på återförsäljaren. De kunde inte ta emot annat än UPS. Leveransen dit gick bra men efter reparation så försvann paketet mystiskt. Någon hade kvitterat ut paketet men den personen var inte jag. Där började en härva där UPS skyllde på att jag ljög och Toshiba skyllde på UPS. Det slutade med att Toshiba skickade en ny dator till mig, men då hade det förflutit mer än fyra månader från att Toshiba hade skickat datorn. Något bevis på kvittensen fick jag aldrig se. Efter det så har jag fortfarande dåligt förtroende för UPS.
UPS är periodare, ett tag går det bra sen är det bara strul. De har en förmåga att köra företagspaket till utlämningsställe. Utlämningsställe var förtvivlad och kontaktade UPS ett antal gånger, inget hände. Själv ringde jag UPS och fick dem att leverera på rätt sätt, detta hände ett antal gånger. Kontaktade UPS högre upp och då blev det ändring. Posten har dock mest strul av alla och en fullständig värdelös kundsupport.

• Gilla
Krychet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.