Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag har köpt mig en kyckling ställning för detta ändamål och ser fram emot att äta grillad kyckling i morgon. Men nyss läste jag någonting på nätet om att ämnen från burken eventuellt lossnar och fastnar i maten. Och att detta skulle vara farligt för hälsan. Vad tror/vet ni är det farligt att äta ”beercanchicken”?
Medlem
· Stockhollm
· 74 inlägg
Ät på du bara. Du kan väl skölja burken utvändigt innan du trycker in den. Allt är farligt vid överdriven konsumtion, även vatten, så du behöver kanske inte äta det varje dag.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Men du skrev i första inlägget att du köpt en ställning för ändamålet. Jag brukar bara skära av toppen på burken och trä kycklingen på den och sedan ställa ”paketet” på gallret.Hyltran från Veglemyren skrev:
Om du har en ställning kanske den innehåller en behållare där du kan hälla ölen?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
