Jag har köpt mig en kyckling ställning för detta ändamål och ser fram emot att äta grillad kyckling i morgon. Men nyss läste jag någonting på nätet om att ämnen från burken eventuellt lossnar och fastnar i maten. Och att detta skulle vara farligt för hälsan. Vad tror/vet ni är det farligt att äta ”beercanchicken”?
 
Vetifan men det är gott. Blir väldigt saftigt.
 
  • Älska
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Ät på du bara. Du kan väl skölja burken utvändigt innan du trycker in den. Allt är farligt vid överdriven konsumtion, även vatten, så du behöver kanske inte äta det varje dag.
 
  • Gilla
  • Älska
leffe-e och 2 till
  • Laddar…
Tror jag inte, men om du är orolig så försök att hitta en annan lämplig behållare i samma mått och häll över ölen i den.
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
L lordi skrev:
Tror jag inte, men om du är orolig så försök att hitta en annan lämplig behållare i samma mått och häll över ölen i den.
Jag sitter och tänker på saken men kan inte komma på någon annan behållare som har samma storlek som en ölburk samtidigt som den är värmetålig.
 
Har faktiskt ingen aning, men det kan väl knappast vara farligare än det som redan är itryckt kycklingen.
 
  • Gilla
  • Älska
guggen och 3 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag sitter och tänker på saken men kan inte komma på någon annan behållare som har samma storlek som en ölburk samtidigt som den är värmetålig.
Men du skrev i första inlägget att du köpt en ställning för ändamålet. Jag brukar bara skära av toppen på burken och trä kycklingen på den och sedan ställa ”paketet” på gallret.

Om du har en ställning kanske den innehåller en behållare där du kan hälla ölen?
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag sitter och tänker på saken men kan inte komma på någon annan behållare som har samma storlek som en ölburk samtidigt som den är värmetålig.
Läskburk?
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
backstad backstad skrev:
Men du skrev i första inlägget att du köpt en ställning för ändamålet. Jag brukar bara skära av toppen på burken och trä kycklingen på den och sedan ställa ”paketet” på gallret.

Om du har en ställning kanske den innehåller en behållare där du kan hälla ölen?
En 3,5:a Carlsberg ölburk står på en hylla bredvid ett antal glasburkar, framför en blå behållare och en metallställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag ber om ursäkt för att det bara är en 3,5:a och för att det är en för hög burk, men denna bild illustrerar ändå poängen.
 
  • Gilla
Mansson84 och 1 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
[bild]

Jag ber om ursäkt för att det bara är en 3,5:a och för att det är en för hög burk, men denna bild illustrerar ändå poängen.
Hädelse!!!!

Alla vet att det är procenten som räknas.
 
  • Gilla
Carl Torssell
  • Laddar…
H huggan skrev:
Hädelse!!!!

Alla vet att det är procenten som räknas.
Nu ska jag till mitt försvar säga att detta inte är en autentisk matlagningbild utan enbart en arrangerad bild som jag gjort för att visa en poäng.
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Nu ska jag till mitt försvar säga att detta inte är en autentisk matlagningbild utan enbart en arrangerad bild som jag gjort för att visa en poäng.
För att vi ska tro på det krävs bildbevis på aktiv grill vid nästa gång.
 
H huggan skrev:
För att vi ska tro på det krävs bildbevis på aktiv grill vid nästa gång.
Jag får återkomma med detta.
 
P
Liten termos lägger jag mitt kort på. Du har ju redan kokhett kaffe i de så varför skulle du inte kunna ha öl i baken på kyllingen med en sådan =)
Finns i samma storlek som en halvlitare.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.