Finns tydligen rakapparater med dammsugare:
Remington Vacuum
Om det fungerar bra har jag ingen aning om. Jag använder Gilettehyvel och rakgel.
Remington Vacuum
Om det fungerar bra har jag ingen aning om. Jag använder Gilettehyvel och rakgel.
Max 2 dagars stubb, jag ska kolla på en Braun serie 7 om den finns kvar på marknaden, tack för tipset.MultiMan skrev:
Hur långt skägg menar du att raka? Mer än 3-4 dagar så stannar i princip alla apparater så därför väntar jag max så länge, men stubben är ju olika grov. När jag inte våtrakar med gammaldags hyvel, raktvål och borste (absolut bäst) så har jag en Braun av förra generationen (serie 7 tror jag, pulsonic) som fångar upp i stort sett all stubb inne i huvudet. Är det väldigt lång stubb så kan man ta loss huvudet och skaka bort efter halva tiden, men som sagt behövs det oftast inte. Sedan följde det med en rengöringsstation/laddare som gör apparaten riktigt ren = hygieniskt och bra.
Men som sagt, grävlingsborste, högklassig raktvål och en bra säkerhetshyvel med enkelt blad är min favorit av många anledningar.
Keiller skrev:
Jag har en Philips som ser nästa lika ut med vakuum funktion men lämnar ca: 2 mm stubb på lägsta, just det jag tänkte få bli av med.Keiller skrev:
Rätt verktyg är halva jobbet gäller även rakning.
Har man tunn känslig hud är Braun bättre än Philips.
Båda fungerar tillfredsställande på kort stubb.
Börjar stubben bli lite längre kan Philipsen funka lite längre, annars får man grovklippa med nån trimmersax och sen raka sig på vanligt vis.
Med en OneBlade rakar man sig med en körning oavsett skägg(stubbs)längd. 😀
OneBlade är också bra på att klippa de där stråna som Braun apparaten missade.
En fantastisk maskin. Den enda man behöver.
Fast vill man bli len som en barnrumpa i ansiktet får man ta till hyveln även efter OneBlade. 😇
Hitachi kan jag inte rekommendera. Inte så kul när den stannar och hänger sig kvar i skägget när batteriet tar slut.
Det har aldrig hänt på någon Braun jag haft.
Har man tunn känslig hud är Braun bättre än Philips.
Båda fungerar tillfredsställande på kort stubb.
Börjar stubben bli lite längre kan Philipsen funka lite längre, annars får man grovklippa med nån trimmersax och sen raka sig på vanligt vis.
Med en OneBlade rakar man sig med en körning oavsett skägg(stubbs)längd. 😀
OneBlade är också bra på att klippa de där stråna som Braun apparaten missade.
En fantastisk maskin. Den enda man behöver.
Fast vill man bli len som en barnrumpa i ansiktet får man ta till hyveln även efter OneBlade. 😇
Hitachi kan jag inte rekommendera. Inte så kul när den stannar och hänger sig kvar i skägget när batteriet tar slut.
Det har aldrig hänt på någon Braun jag haft.
Instämmer Philips är bättre än Braun.M Markarbetaren skrev:Jag har alltid kört med Philips rakapparater. Där samlas skäggstråna i apparaten. Man öppnar och skakar ur den efter utfört arbete. Series 1000 heter nuvarande, batteri/uppladdningsbar med 3 skärhuvuden.
Har alltid köpt med cylindriska huvuden. Provade Brauns modell med en längre trumma men den var helt kass för mitt grova stubb.
Om man har stålulls skägg.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 015 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 015 inlägg
Har använt både Braun och Philips genom åren. Tyckte folien på Braun var lite känslig för skador men annars var det en bra maskin.
De senaste 15 åren har jag kört med Philips som jag tycker fungerar väldigt bra och känns "slitstarka".
Utöver den jag använder nu har jag en helt ny som jag köpte när Clas Ohlson sålde ut dem för halva priset för ett par år sedan.
De senaste 15 åren har jag kört med Philips som jag tycker fungerar väldigt bra och känns "slitstarka".
Utöver den jag använder nu har jag en helt ny som jag köpte när Clas Ohlson sålde ut dem för halva priset för ett par år sedan.
Dessa maskiner har jag och den i mitten har vakuum-funktion som funkar hyfsat nu när jag lagat luckans låsning men den lämnar för lång stubb, tycker jag. De andra två skräpar så jävligt att jag får stå i duschen eller gå ut på gården plus att skäggstubben blir för lång.
Har en hel del hårväxt och ibland är det skönt att inte raka sej varje dag så då har man
en 230v hårklippare att ta det värsta innan hyveln ( Gillette Mach 3 ) Har haft laddbara
också men en 230v funkar bättre.
https://www.elgiganten.se/product/p...VB-3VCh1C3AjrEAQYAyABEgIhlvD_BwE&gclsrc=aw.ds
en 230v hårklippare att ta det värsta innan hyveln ( Gillette Mach 3 ) Har haft laddbara
också men en 230v funkar bättre.
https://www.elgiganten.se/product/p...VB-3VCh1C3AjrEAQYAyABEgIhlvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Instämmer med att Philips One Blade är jättebäst!K katho75 skrev:
Och jag lägger en tidning uppslagen på mitten över handfatet.
Det fångar upp allt skägg, och det blir lätt att ta och slänga i soppåsen.
Samma tidningsuppslag sparar jag och använder jag varje gång.
Rakapparat: Braun shaver series 9, smidigt med rengöring av huvudet medans den laddar
Skäggtrimmer: Någon Philips med inbyggd dammsugare
Skallklippare: Remington nått.
De 2 senaste börjar närma sig 10år, det får ses som bra + inte kännt att batterierna tappat nått heller :O
Skäggtrimmer: Någon Philips med inbyggd dammsugare
Skallklippare: Remington nått.
De 2 senaste börjar närma sig 10år, det får ses som bra + inte kännt att batterierna tappat nått heller :O
Klicka här för att svara